دلار ۲۸ هزار تومانی گران تر می‌شود؟

لست سکند

طبق اعلام قبلی کارشناسان، قیمت دلار با توجه به سیگنال منفی برجام و نرخ درهم طی روز جاری افزایشی شد و از کانال 28 هزار تومانی عبور کرد. در حال حاضر قیمت دلار در مرز 28 هزار و 83 تومانی قرار دارد و نسبت به دیروز 92 تومان رشد قیمت داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اگر نرخ دلار در محدوده 28 هزار تومانی ثابت شود خریداران بیشتری به بازار وارد خواهند شد. اگر میزان خریدها در بازار بیشتر شود، احتمال حرکت نرخ دلار به سمت مقاومت 28 هزار و 300 تومانی بالا خواهد رفت.

به گفته فعالان بازار ارز، افزایش خریدها در نتیجه نااطمینانی نسبت به نتیجه مذاکرات شکل گرفت. در حال حاضر ابهامات درباره آینده مذاکرات برجام و لغو تحریم‌ها، شرایط بازار ارز را تا حدود زیادی دستخوش تغییر کرده و زمینه ساز افزایش خریدها در بازار شده است. در واقع بیشتر معامله گران ارزی به اخباری معطوف شده‌اند که احتمال رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید یا احیای برجام را کم نشان می‌دهد. به نظر این گروه نشان‌های افزایش قیمت دلار در بازار ارز کشور جدی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته است.

رشد قیمت درهم نیز دیگر عاملی بود که از افزایش قیمت دلار پشتیبانی کرد. اکنون نرخ درهم به مرز 7 هزار و 600 تومانی رسیده است.

راز آسمان پایتخت

مهم‌ترین اخبار روز را بخوانید:

سگینال‌های منفی از آمریکا

شب گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا درباره بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد که اگر تهران به توافق هسته‌ای سال 2015 بازگردد، آمریکا نیز این توافق را خواهد پذیرفت. تاکنون تهران تمایلی برای بازگشت به توافق هسته‌ای و پایبندی به آن نشان نداده است.

قیمت دیگر ارزهای مهم بازار مثل پوند و یورو هم همراستا با افزایش نرخ دلار، بالا رفته است. در حال حاضر نرخ پوند با رشد 80 تومانی نسبت به دیروز، در محدوده 37 هزار و 999 تومان قرار دارد. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 73 تومان بالا رفته و به مرز 32 هزار و 463 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز