دلار در کانال 26 هزار تومانی؛ احتمال کاهش 2 هزار تومانی قیمت دلار

افزایش نرخ دلار از روز گذشته آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. منتهی با وجود این رشد قیمتی، هنوز هم انتظارات درباره مذاکرات برجام مثبت بوده و به نظر این روند هم ادامه پیدا خواهد کرد. هم اکنون نرخ دلار با افزایش 1.06 درصدی که نسبت به روز قبل داشته در محدوده 26 هزار و 180 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز گذشته رشد 0.1 درصدی را تجربه کرده و به مرز 24 هزار و 506 تومانی رسیده است. کامران ندری، کارشناس پولی و بانکی، در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده که در حال حاضر اخبار مثبت برجامی بیشترین اثر را روی بازار ارز داشته و این تاثیرات هم به شکل کاهش قیمت نمایان می‌شود. اما این مسئله به سیاست‌های اتخاذی دولت در این دوران هم بستگی دارد. طی این مدت تمامی فعالان و مردم عادی متوجه شده‌اند که دولت نمی‌تواند قیمت دلار را پایین بیاورد اما می‌تواند مانع از کاهش بیشتر آن شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر ندری، در حالت خوش بینانه و در صورت انجام توافق، نرخ دلار حداکثر تا 2 هزار تومان دیگر کاهش پیدا می‌کند. پس از انجام توافق هم نباید انتظار داشت که قیمت‌ها بلافاصله و در کوتاه مدت کم شود.

مشکل اساسی اقتصاد کشور چیست؟

اغلب مشکلات کشور ربطی به مذکرات برجام ندارد و باید برای آن‌ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شود. مسائلی مانند بی‌نظمی در نظام بودجه ریزی کشور، بانک‌ها، مشکلات مربوط به صندوق بازنشستگی و مواردی این چنینی کاملا ریشه داخلی دارد و رفع این دسته مسائل به تصمیمات نهادهای مرتبط و دولتی بازمی‌گردد.

هم اکنون نرخ یورو و پوند هم زیاد شده است. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 303 بالا رفته و در محدوده 35 هزار و 630 تومانی قرار دارد. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 0.78 درصد افزایش پیدا کرده و 29 هزار و 672 تومان شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز