نرخ دلار در بازار آزاد کاهشی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

درحالی که نرخ دلار طی روزهای گذشته افزایشی بود، اما از عصر دیروز این روند تغییر کرده و کاهشی شده است.

به گزارش کاماپرس، همگام با عرضه ارز توسط بازارساز(بانک مرکزی)، شاهد بروز نشانه هایی از افت قیمت دلار بودیم و از عصر روز گذشته روند نزولی نرخ دلار آغاز شد، دیروز قیمت دلار از 20 هزار و 500 تومان به 19 هزار و 600 تومان هم رسید اما در ساعات پایانی روز با مقاومت برخی بازاری ها درمقابل کاهش قیمت، نرخ دلار دوباره به کانال 20 هزار تومان بازگشت.
درحال حاضر قیمت فروش دلار در لحظه انتشار این گزارش 19 هزار و 850 تومان است و از کانال 20 هزار تومان خارج شده است و امید می رود که این شرایط تا ساعات پایانی روز تداوم داشته باشد.

دو عامل افت نرخ ارز

کارشناسان بازار ارز معتقدند دوعامل اصلی روند کاهشی نرخ ارز از روز گذشته عرضه سنگین ارز از سوی بازار ساز و افزایش تعداد فروشنده ها در بازار بوده است، درواقع دیروز 55 میلیون دلار توسط بازارساز وارد بازار شده است.

آخرین اخبار بازار سکه و ارز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گزارش تسنیم، امروز هم عرضه سنگین ارز در بازار ادامه دارد و هدف از ادامه عرضه سنگین ارز از سوی بازارساز، غلبه بر جو روانی موجود در بازار ارز است که توسط دلال‌ها و سوداگران ارزی ایجاد و تشدید شده بود.
پیش بینی می شود که بیش از 100 میلیون دلارقرار است که امروز وارد بازار شود و اعلام همین خبر موجب شده تا دلار تغییر جهت دهد و سیر نزولی را پیش بگیرد.
این آمار بیانگر آن است که علی‌رغم التهاب‌های ناشی از سفته‌بازی و هیجان در بازار ارز اسکناس که به‌گفته رئیس کل بانک مرکزی کمتر از 5 درصد کل حجم معاملات را تشکیل می‌دهد، روند عادی تأمین ارز تقاضاهای واقعی به‌منظور واردات کالا به کشور جریان دارد.
اما خبر مهم دیگر که ساعاتی قبل از سوی بانک مرکزی اعلام شد این است که صرافی‌ها مجاز به خرید ارز از سوی بانک‌ها شدند که این تصمیم برای فعالیت صرافی‌ها و تأمین ارز و افزایش سرعت جابه جایی در حوالجات ارزی بسیار کمک کننده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “نرخ دلار در بازار آزاد کاهشی شد

  1. علی گفته:

    اون اشغال های کثیفی که به گرانی این پول نحس ونجس اجنبی دامن میزنند عوامل منافقین و امریکای جانی و اسرائیل کفتار صفت هستند

  2. محمد گفته:

    چقد الان خوشحالیم که شده 19 بهتر از نمیشه دیگه واقعا خاک بر سر همه این مردم بدبخت و تو سری خور

  3. جواد گفته:

    جالبه یکهو در بایکوت کامل خبری پنج هزار تومان بالا میبرند، الان پانصد تومان ارزان می کنند در بوق و کرنا می کنند، به معنای کامل….

  4. پویان امیری گفته:

    چرا اینقد منو عذاب میدین😩😩😩پول نت ندارم دیگه😩😩😩 دلار رو ارزون کنین تورو خدااا

  5. ارمین گفته:

    امریکا و … با ما کاری ندارن فعلا دشمن اصلی ما عراقه که همه سرمایه مارو داره میمکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز