دزدی هوش مصنوعی از هنرمندان

در سال جاری، شکوفایی هوش مصنوعی توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد ‌و علاوه بر جنبه سرگرمی، در تکنولوژی، پزشکی و آموزش به کمک بشر آمد. با این حال به‌نظر می‌رسد این فناوری علاوه بر مزایای فراوان، معایبی دارد که گریبانگیر بسیاری از هنرمندان شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این هنرمندان بیشتر شامل صداپیشگان معروفی مانند گرگ مارستون بریتانیایی هستند. او اخیرا متوجه شد صدایش بدون رضایت او در یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام Revoicer مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایت به کمک هوش مصنوعی جهت تبدیل متن به گفتار ایجاد شده و برای استفاده عموم آزاد است.

بیشتر بخوانید:

پس از بررسی‌ها مشخص شد این صداپیشه نادانسته حقوق صدای خود را در سال ۲۰۰۵ به شرکت آی‌بی‌ام فروخته است. حالا با وجود گذشت حدود دو دهه این شرکت می‌تواند از حقوق قانونی خود برای فروش صدای هنرمندان این چنینی استفاده کند که نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر مارستون، هزاران هنرمند دیگر با چنین معضلی روبرو هستند و هیچوقت گمان نمی‌کردند روزی هوش مصنوعی بتواند صدا و شغل‌هایشان را بدزدد.

همچنین مدت‌هاست پای خوانندگان مشهور به این موضوع باز شده که ممکن است چندان برای همه آن‌ها خوشایند نباشد. با تمام این‌ها دولت بریتانیا برای توسعه هوش مصنوعی در این کشور، فعلا ترجیح داده با قوانین ملایم در این مورد پیش برود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “دزدی هوش مصنوعی از هنرمندان

  1. سحر امیدی گفته:

    هوش مصنوعیی کپی رایت کلا ریخته بهم الان میبینی آهنگ فلان خواننده را با هوش مصنوعی با صدای یک خواننده دیگه دارن پخش میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز