در پیش فروش سایپا کوییک بخریم یا ساینا ؟

خودرو ساینا و کوییک با توجه به قیمت اقتصادی‌شان طرفداران بسیار زیادی دارند و در تازه‌ترین پیش فروش سایپا هر دو خودرو عرضه می‌شود؛ اما کدام یک ارزش خرید دارند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از 7 سال که از تولید تیبا گذشت، سایپا نسخه فیس لیفت آن را که ساینا معرفی شد، تولید کرد. این خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی طراحی بهتری داشت و خریداران زیادی را به خود جذب کرد. در همان سال رقیب ساینا یعنی کوییک معرفی شد. این خودرو نیز یکی از نسخه‌های تیبا است که به صورت کلرس اوور کوچک تولید شده است. گفتنی است ساینا و کوییک از لحاظ ظاهری و فنی تفاوت چندانی با هم ندارند.

بیشتر از بازار خودرو:

طراحی کوییک یا ساینا؟

این دو خودرو از لحاظ طراحی بیرونی تفاوت آنچنانی با هم ندارند فقط تفاوت آن‌ها این است که کوییک به صورت هاچ‌بک طراحی شده و جوانان بیشتر این سبک را می‌پسندند ولی ساینا به صندوق مجهز شده است. خودرو کوییک دنده‌ای و ساینا علاوه بر طراحی خارجی طراحی داخلی نسبتا مشابهی دارند ولی ابعاد کوییک سبب شده سرنشینان فضای بیشتر داشته باشند. در داخل این دو خودرو از پلاستیک کیفیت پایینی استفاده شده که بسیار خشک است و سرنشینان احساس راحتی نمی‌کنند.

آریاک سفر

ساینا سریع‌تر از کوییک

تجهیزات فنی این دو خودرو نیز کاملا مشابه به هم است ولی اگر علاقمند به سرعت بالا هستید ساینا نسبت به کوییک برایتان بهتر است زیرا شتاب صفر تا صد بهتری دارد.

از شباهت‌های فنی این دو محصول می‌توان به پیشرانه 4 سیلندر خطی 8 –ام 15، حجم موتور 1503 سی‌سی، حداکثر قدرت 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه، حداکثر گشتاور 128 نیوتن متر در 4هزار دور در دقیقه و گیربکس دستی 5 دنده اشاره کرد.

درباره تفاوت‌های فنی این دو محصول نیز می‌توان گفت مصرف سوخت ساینا 7.02 لیتر در 100 کیلیومتر است و کوییک کمی بیشتر یعنی 7.15 لیتر در 100 کیلیومتر بنزین می‌سوزاند. شتاب صفر تا صد ساینا 8.12 ثانیه است اما کوییک در 13 ثانیه به شتاب حداکثری خود می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت سابنا 175 کیلومتر بر ساعت است کوییک نهایتا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را پر می‌کند.

آپشن های ساینا و کوییک چه تفاوتی دارند؟

این دو خودرو از لحاظ سیستم‌های مولتی مدیا کاملا شبیه به هم و دارای رادیو، یو‌اس‌بی و 4 بلندگو در جلو و عقب هستند. دیگر شباهت این دو خودرو رینگ‌هایشان است که هر دو به رینگ فولادی، آلومینیومی سفارشی و 14 اینچ تجهیز شده‌اند. آینه‌های جانبی هر دو با قابلیت تنظیم برقی است و سیستم مطبوع تهویه نیمه اتوماتیک‌شان نیز با هم فرقی ندارد.

از تفاوت‌های این دو محصول سایپا می‌توان به چراغ‌های جلوی ساینا اشاره کرد که از نوع هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چراغ مه شکن جلو و عقب است. علاوه بر اینها کوییک دارای چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ بدرقه نیز هست. دیگر تفاوت این دو خودرو صفحه نمایش است که ساینا به صفحه نمایش ام‌اف‌دی تجهیز شده.

صندلی‌ها در این دو خودرو نیز دارای تفاوت‌هایی است؛ ساینا صندلی پشت سری تیلت دار در جلو دارد ولی صندلی‌های جلویی کوییک دارای تنظیم دستی، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند همچنین در عقب نیز صندلی‌ها قابلیت تاشو دارند و به نگهدارنده صندلی کودک نیز مجهز شده است. ساینا دارای سنسور پارک دنده عقب  است ولی کوییک به هشدار دهنده بسته نبودن کمربند و باز شدن اتوماتیک درها در هنگام تصادف مجهز شده است. از تفاوت سایر امکانات این دو ماشین نیز می‌توان به کلید مجهز به ریموت و نمایش دمای محیط بیرون اشاره کرد که کوییک فقط به نمایش دمای محیط بیرون مجهز شده است.

تجهیزات ایمنی کوییک و ساینا

این دو محصول از لحاظ ایمنی شبیه به هم هستند و چون محصولات ایرانی نمی‌توانند در تست‌های تصادف موسسه‌های معتبر حضور پیدا کنند، ایمنی آن‌ها به طور کامل مشخص نیست. ولی از آنجا که هر دوی آنها از پلتفرم پراید هستند، نمی‌توان انتظار زیادی از ایمنی‌شان داشت.

با این وجود، از تجهیزات ایمنی این دو محصول رقیب می‌توان به سیستم ترمز جلو دیسکی، سیستم ترمز عقب کاسه‌ای و سیستم ترمز آ بی اس + ای بی دی اشاره کرد. هر دو خودرو به دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده‌اند. سیستم ترمز ساینا و کوییک دارای سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی وکمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند ولی ساینا به قفل ایمنی درب کودک نیز مجهز شده است.

بالاخره ساینا بخریم یا کوییک ؟

این دو محصول چون از شرکت سایپا هستند قطعات آن به راحتی پیدا می‌شود واز این نظر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

از نظر شباهتی که در این مطلب به آن اشاره شد، خودرویی به خودروی دیگر به جز چند مورد ارجحیت خاصی ندارد. اگر سرنشینان شما فضای بیشتری نیاز دارند خودرو کوییک برایتان مناسب‌تر است و اگر علاقه به سرعت بالا دارید می‌توانید ساینا را انتخاب کنید چون چالاکی بیشتری نیز دارد. اگر خانواده باشید شاید ساینا برایتان مناسب‌تر باشد زیرا دارای صندوق عقب است و می‌توان وسایل را سازماندهی کرد ولی اگر به خودرو جوانانه پسندتری علاقه دارید بهترین انتخاب برای شما خودرو کوییک است.

گفتنی است در حال حاضر قیمت کارخانه ساینا 124 میلیون و 611 هزار تومان است؛ البته ساینا اس 1401 با قیمت 169 میلیون و 717 هزار تومان از سوی کارخانه سایپا عرضه می‌شود. قیمت کارخانه کوییک معمولی امسال 167 میلیون و 961 هزار تومان اعلام شد. نسخه آر این خودرو 177 میلیون و 906 هزار تومان است و خودرو کوییک اس با قیمت 184 میلیون و 549 هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. البته کوییک پلاس اتوماتیک 277 میلیون و 153 هرار تومان قیمت خورده است.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

29 دیدگاه برای “در پیش فروش سایپا کوییک بخریم یا ساینا ؟

  1. سید جعفر گفته:

    من کوئیک دارم عالیه سانسور دنده عقب هم داره شما نوشتین نداره سرعت ۱۴۰ میرفتم اصلا سرنشینها احساس نمیکردن

  2. نوید گفته:

    جالبه چرا سرعتا را اینقدر پایین میزنه؟
    من پراید کاربراتوری دارم تا 170 هم باهاش رفتم
    اینا صفر هستند و انژکتوری و با حجم بیشتر ، 160 170 سرعت دارن؟

  3. حسین گفته:

    من شخصا کوییک ثبت نام کردم الان دوست سال که حواله تکمیل وجه اومده ولی به علت شرایط بدم نتونستم تکمیل وجه کنم و هر کاری میکنم نمایندگی انصراف نمیزنه آیا کسی هست که بتونه راهنماییم کنه هر سری یه بهونه ای برام میاره

  4. عارفه گفته:

    ساینا ماشین خوبی هست هم ظاهر زیبا و هم سرعت و چالاکی و اتاق درونی هم خوب و جادار و صندوق عقب بزرگ. من کاملا راضی هستم. بخرید

  5. رضا گفته:

    از قدیم گفتن آفتابه ازطلاهم که باشه جاش داخل….. هست. حالا شما هی بحث کنید. جفتش بدرد نمیخوره. ساینا صفر گرفتم هزارتا کار نکرد موتورش صدای تراکتور میداد که گفتن باید موتور تعویض بشه

  6. محمد گفته:

    کوییک بهتر هست زیرا امکانات بیشتری داره
    البته دو تاشون به موتور ۱۶ سوپاپ نیاز داره
    و دو تاشون باید ارتقا کیفیت بشود

  7. محمد گفته:

    کوییک بهتر هست زیرا امکانات بیشتری داره
    البته دو تاشون به موتور ۱۶ سوپاپ نیاز داره
    و دو تاشون باید ارتقا کیفیت بشود
    بنظرم سایپا رودوتاشون رینگ و مانیتور اضافه کنه خوب می شه
    یاعلی

  8. محمد حیدری گفته:

    سلام من ساینا مدل۹۹صفر از شرکت درآوردم،متاسفانه کیلومتر ۲۲۰۰۰ گیربکس باز کردم که ۴۰۰تومن هم از جیب دادم ،ساعت هم خراب بود و چراغ عقب نشتی داشت که شرکت جفتشون را با گارانتی تعویض رایگان کرد.الان ماشین صفر هم شانسی شده، خوب باشه یا نه .

  9. سعادت گفته:

    سلام . والا من هم ساینا صفر داشتم هم تازگی کوییک صفر خریدم . میخوام بگم حتی کوییک از ساینا خیلی چالاک تره …. شایدم از من شانسی اینطور در اومده .

  10. احمدی گفته:

    با سلام به نظرم کوییک بهتر است چون اپشن های بیشتری هم داره واسه من کوییک اس در اومده سنسور عقب و مانیتورم داره به هر حال کوییک اس بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز