درس بزرگ سهامداران خُرد آمریکایی به سهامداران بورس تهران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سهامداران حقیقی یا همان سهامداران خُرد بورس تهران هر از چند گاهی به رفتارهای معاملاتی و حرفه ای سهامداران حقوقی اعتراض می کنند و نوسان گیری های غیراصولی حقوقی ها را عامل زیان خود معرفی می کنند اما برای مقابله با این معضل چه باید کرد؟

به گزارش کاماپرس، درباره رفتارهای معاملاتی سهامداران حقوقی بورس تهران حرف و حاشیه ها فراوان است و هر از چندگاهی نیز در شبکه های اجتماعی  و سایت های تخصصی بورس اسنادی درباره فروش های شائبه برانگیز حقوقی ها در مقاطع خاص که به سقوط بازار انجامیده منتشر می شود.

مدتهاست می شنویم قرار است این مدارک و اسناد به قوه قضائیه داده شود تا اگر تخلفی در این بخش رخ داده به آن رسیدگی شود اما آیا راهکار دیگری هم برای مقابله با رفتار غیرموجه و غیراصولی حقوقی ها در بورس وجود دارد؟

به نظر می رسد سهامداران خرد بزرگ ترین بازار بورس جهان یعنی وال استریت آمریکا در این زمینه پیشرو باشند و کاری که آنها انجام داده اند می تواند برای معامله گران حقیقی بورس تهران نیز الهام‌بخش باشد.

اتحاد سهامداران حقیقی برای خرید هماهنگ سهام

راز آسمان پایتخت

عماد مدیرزاده کارشناس اقتصادی در این باره در کانال خود پستی منتشر کرده و نوشته است؛ داستان این روزهای بازار بورس آمریکا به نوعی غلبه سهامداران خرد بر هج‌فاندها یا سهامداران حقوقی بزرگ بوده است.

نمونه بارز آن، در سهام دو شرکت GameStop و AMC Entertainment  بروز کرده که علیرغم موقعیت فروش تعهدی بالای هج‌فاندها (در اولی تا چند برابر سهام شناور و در دومی تقریبا به اندازه سهام شناور شرکت) که انتظار ورشکستگی آنها را داشته‌اند، سهامداران حقیقی از طریق اتاق های گفتگو در اینترنت بطور هماهنگ اقدام به خرید آنها کرده، اثر short squeeze و gama squeeze (مربوط به مدریت ریسک صادرکنندگان اختیار خرید) نیز مزید بر علت شده و قیمت آنها در مدت کوتاهی چندصد درصد رشد کرده است.

حتی بعضی بروکرها(کارگزارها) مثل رابین‌هود با فشار هج‌فاندهایی که در زیان سنگین هستند، معاملات این سهم ها را روز گذشته یکطرفه کرد که مورد اعتراض شدید بسیاری از مردم قرار گرفت و احتمالا محدودیت فوق برداشته شود.

این مساله که این روزها بحث داغ بورس آمریکا شده، نمایان گر قدرت جمعی سهامداران حقیقی در مقابل سهامداران حقوقی است‌ که‌ به نوعی قصد دارند انتقام سال ها زیان خود در مقابل سود مجموعه‌های بزرگ را یکجا بگیرند!

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “درس بزرگ سهامداران خُرد آمریکایی به سهامداران بورس تهران

  1. حسن کذاب گفته:

    اینکه بورس امریکاراباایران مقایسه کنید مسخره است انهاقانون ومقررات دارند هرگزمردم راتلکه نمیکنند اگرهم افتی صورت بگیردنهایتایکهفته طول میکشد امابورس ماشده محل چپاول وتلکه کردن مردم توسط مسئولان چون کلاماکشوری بیقانون هستیم هرکس سازخودش رامیزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز