فوری – دارا دوم چهارشنبه 5 شهریورماه عرضه می‌شود

وزیر اقتصاد دقایقی پیش از توافق با وزارت نفت برای عرضه دومین صندوق قابل معامله ETF موسوم به دارا دوم در اولین چهارشنبه شهریورماه خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که از روز گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره عرضه و لغو دارا دوم منتشر شده بود دقایقی پیش وزیر اقتصاد خبر از قطعی شدن پذیره نویسی صندوق ETF قابل معامله دوم موسوم به دارا دوم خبر داد و اظهار کرد: وزارت اقتصاد و وزارت نفت در خصوص صندوق ETF دارا دوم و عرضه آن پنجم شهریورماه توافق کرده‌اند.

وی با اشاره به ناهماهنگی ایجاد شده در بین ارکان دولت در موضوع پذیره نویسی صندوق دارا دوم ، اظهار کرد: برداشت ما این بود که مانند دارا اول برای صندوق دارا دوم نیز وزارت اقتصاد نمی تواند نسبت به تاسیس این صندوق اقدام کند اما بر اساس قانون بودجه باید دستگاه تخصصی ذیربط این کار را انجام دهد که وزارت نفت مسئول آن است و مدیر صندوق باید معرفی می شد .

دژپسند افزود: با همکاری بین بنده و آقای زنگنه وزیر نفت مقرر شد در اولین فرصت نسبت به تاسیس صندوق دارا دوم اقدام شود و مدیر صندوق نیز معرفی شود بر این اساس عرضه بلوکی سهام شرکت های مشمول دارای دوم منتفی است .

در این زمینه بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سقف خرید دومین صندوق 5 میلیون تومان است

وزیر اقتصاد درباره افزایش سقف پذیره نویسی این صندوق گفت: سقف خرید برای صندوق دارا یکم دو میلیون تومان بود که در این صندوق به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم و همه افراد می‌توانند آن را خریداری کنند .
وی گفت افراد می‌توانند از تخفیف ارزش سهام نیز برخوردار شوند و قانونگذار اجازه داده تا ۳۰ درصد ارزش سهام را اعمال تخفیف کنیم و بر اساس مصوبه دولت این تخفیف را اعمال خواهیم کرد .
وزیر اقتصاد گفت خریدار در واقع با خرید این صندوق باقیمانده سهام دولت در شرکت پالایش اصفهان تهران تبریز و بندر عباس را خریداری می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “فوری – دارا دوم چهارشنبه 5 شهریورماه عرضه می‌شود

  1. سعید گفته:

    فاطحه مردومو خوندن اول. توی بورس. با اون خبرشون. کل بورس ریخت. الان. باز دارن دلجویی میکننن مثلان تازه فهمیدن چه تری زدن ولی مردم زرنگ بشین اینا فقط میخوان پول هاتونو بگیرن. با روش های مختلفی منجمله بورس. که بیستم مرداد شاهدش بودیم توی بورس

  2. ناشناس گفته:

    مردم ثبت نام نکنید من دارا یکم خربدم ۴۰ درصد تو ضررم بیچاره شدم
    کلاهبرداری خریدار نداره پولتون نابود میشه

  3. عبداله گفته:

    دولت باید ضمن اینکه مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس نماید در صحبت ها وسخنرانیها چیزی نگوید که اعتماد عمومی از دولت سلب شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز