خودروی وارداتی جدید ناایمن است/ ادعای نماینده مجلس

هنوز زمان واردات خودرو معلوم نیست که انتقادات درباره خودروهای وارداتی آغاز شده است. اخیرا جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، نسبت به سقف معین شده برای واردات خودرو واکنش نشان داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشیدی بیان کرده که آن دسته خودروهایی که به عنوان اتومبیل اقتصادی قرار است وارد کشور شود، ایمنی ندارد. رشیدی این سخنان را در یک پست اینستاگرامی مطرح کرده و در ادامه به نوع خودرو وارداتی و محل تولید آن نیز اشاره داشته است. به گفته این نماینده مجلس، خودروهای وارداتی از شرکت رنو خواهد بود و در هند و برزیل تولید می‌شود. اما رشیدی بیان کرده که خودرو مورد نظر دولت برای واردات کاملا ناایمن بوده و هیچ ستاره ایمنی ندارد. حتی او ادعا کرده خودرویی که قرار است وارد شود، در خیلی از کشورها اجازه تردد ندارد و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وی در ویدئو خود این کار را غیرمنطقی بیان کرده و از وزیر سمت درخواست کرده تا مانع از بروز پیامدهای ناگوار این تصمیم شود. رشیدی معتقد است که سقف واردات خودرو یا باید حذف شود یا افزایش پیدا کند تا واردات خودرو به نفع عامه مردم باشد.

آریاک سفر

تمامی این سخنان در حالی مطرح شده که هیچ زمان مشخصی برای واردات اعلام نشده، تنها اخیرا منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صمت، بیان کرده واردات خودرو از شهریورماه آغاز خواهد شد. اما هنوز آیین نامه واردات خودرو به هیئت دولت نرفته و مورد تایید قرار نگرفته است. علاوه بر بلاتکلیفی آیین نامه واردات، هنوز هیچ ثبت سفارشی اتفاق نیفتاده، زیرا حداقل چهار ماه بعد از نهایی شدن مصوبه، امکان واردات اتومبیل وجود خواهد داشت!

بنابراین به نظر کارشناسان طی ماه‌های آینده نیز واردات خودرویی در کشور اتفاق نخواهد افتاد و وضعیت به همین منوال خواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز