خواننده مشهور در کدام خانه‌ی نیاوران تریاک می‌کشید؟!

خواننده معروفی که این روزها به الگوی ترک اعتیاد تبدیل شده زمانی در خانه ای اجاره ای در نیاوران تهران با مقادیر قابل توجهی مواد مخدر دستگیر شده و آدرس این خانه در گزارش های مطبوعات آن مقطع منتشر شده است.

به گزارش کاماپرس، نام داریوش اقبالی خواننده مشهور دوران پهلوی که بعد از انقلاب نیز فعالیت خود را در لس آنجلس ادامه داد جدا از کارنامه هنری وی و تمام حاشیه های گوناگونی که در زندگی داشته با موضوع اعتیاد او به مواد مخدر گره خورده است. ناگفته نماند که او که اکنون دهه هفتم عمر خود را سپری می کند سالهاست اعتیادش را ترک کرده است.

یکی از حاشیه های زندگی این خواننده بازداشت او در دوران پهلوی است. ماجراهای فراوانی درباره بازداشت او در زمان شاه مخلوع نقل می شود و دلایل  گوناگونی برای زندانی شدن داریوش اقبالی مطرح شده است.

آرش خوشخو سردبیر روزنامه هفت صبح ماجرای بازداشت داریوش را از زاویه ای که برای بسیاری از مخاطبان نسل جدید تازه است به نقل از مطبوعات آن زمان ، در گزارشی جذاب نقل کرده است.

دو روایت از دستگیری داریوش 

آریاک سفر

در بخشی از این گزارش می خوانیم؛ دو روایت در این باره ( دستگیری داریوش با مواد مخدر) وجود دارد. می گویند ارتباط عاطفی میان داریوش اقبالی با گوگوش، موجب واکنش بهروز وثوقی شد و به خاطر روابط بهتر وثوقی با دربار، پرونده اعتیاد داریوش به هروئین به صفحه اول روزنامه ها کشیده و به یک رسوایی بدل شد.

داریوش عوامفریبی می کرد؟

اما روایت دوم قابل استنادتر است. این روایت را پرویز ثابتی – یکی از مسئولان ارشد ساواک – گفته است. به گفته وی ، داریوش  خواننده معروف، چندی بود شروع به خواندن اشعار انقلابی در مجامع و محافل کرده بود و متن یکی از شعرهایش این بود که تن پوش تو از پوست پلنگ است و تن پوش من از تاول است.

او خود را خواننده ای مردمی و مخالف اغنیا و طرفدار مستضعفین معرفی می کرد و چون به دستگاه والاحضرت اشرف راه داشت به تذکراتی که به او داده می شد که از این عوام فریبی و تحریک دست بردارد، اعتنا نمی کرد. گستاخی او سبب شده بود خواننده های انقلابی دیگری مانند فرهاد به خواندن اشعار انقلابی بپردازند.

موجودی خیره کننده 1/5 میلیونی حساب داریوش در سال 1353

گزارشی برای شاه تهیه کردیم و اجازه گرفتیم که او بازداشت شود. در موقع بازداشت از خانه او متجاوز از 2 کیلو تریاک به دست آمد و حساب بانکی او موجودی بیش از یک و نیم میلیون را نشان می داد.

شرح ماوقع در مجله اطلاعات هفتگی در شهریور 8 سال 1353 این گونه روایت شده است: چندی پیش شکایتی از طرف عده ای از اهالی خیابان زاهدی واقع در نیاوران تسلیم ماموران انتظامی شد مبنی بر اینکه مدتی است خانه شماره ؟ واقع در کوچه  لیلا، به وسیله چند جوان مجرد اجاره شده و مورد استفاده عده ای قاچاقچی و معتاد به مواد مخدر قرار گرفته است.

دستگیری داریوش به عنوان یک معتاد با مواد و وسایل مصرف 

ماموران مدتی خانه مورد بحث را تحت مراقبت قرار دادند و مسلم گردید عده ای معتاد به موادمخدر به این خانه رفت و آمد می کنند. از این رو ساعت چهار بعدازظهر روز ششم شهریور با تشریفات قانونی منزل مزبور بازرسی گردید و مشاهده شد که عده ای جوان به کشیدن تریاک و حشیش مشغول می باشند. این افراد که بین آنها، داریوش خواننده نیز به چشم می خورد دستگیر شدند و در بازرسی از این خانه، مقدار 6سانت هروئین، 175گرم تریاک و 5گرم حشیش و دو عدد وافور و کاغذهای آغشته به گرد هروئین کشف و ضبط شد.

در تحقیقاتی که به عمل آمد مشخص گردید خانه مورد بحث به وسیله داریوش اقبالی خواننده و یکی از دوستانش که معتاد می باشند اجاره و بساط استعمال مواد مخدر در آن گسترده شده است.

روزنامه هفت صبح عکس داریوش را نیز در حالی که پلاک مجرمان به گردن او آویخته شده و جلوی روی او یک منقل و دو وافور و مقادیری مواد مخدر به چشم می خورد نیز منتشر کرده است!

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

خانه دوران تریاک کشی داریوش این روزها چه وضعیتی دارد؟!

خانه ای که داریوش و دوستش در محله نیاوران اجاره کرده بوده است احتمالا اکنون به یک ساختمان چند طبقه تبدیل شده و شاید هم یک برج به جای آن خانه ساخته شده باشد!

مشروح این گزارش خواندنی را در شماره 2927 روزنامه هفت صبح به تاریخ دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 بخوانید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خواننده مشهور در کدام خانه‌ی نیاوران تریاک می‌کشید؟!

  1. و گفته:

    واقعا که نبش قبر مسایل ،واقعا چیزی برای جلب نظر دم دست نداشتین اخه؟اینها رو ک میدونستیم و جریان ۴۰سال قبل است ها !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز