جنگنده های ارتش آمریکا چطور اوراق می شوند؟ (فیلم)

جنگنده

بزرگترین قبرستان جنگنده ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده در ایالت آریزونا که در قالب پایگاه نیروی هوایی دیویس–مونتهن قرار دارد، هزاران هواپیمای بازنشسته نظامی و سازمان ناسا را در خود جای داده است. در این قبرستان مجموعه عظیم F-16 ، C-5 ، B-52 ، A-4 Skyhawks و سایر هواپیماهای جنگی نگهداری می شوند که به خودی خود می توانند دومین نیروی هوایی بزرگ در جهان را تشکیل دهند. اما هواپیماها فقط برای اوراق شدن به اینجا فرستاده نمی شوند. قطعات کارآمد از روی آنها برداشته شده و در برخی موارد کل هواپیما بازسازی می شود تا بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش کاماپرس، بخشی از این پایگاه که 309مین گروه نگهداری و بازسازی هوافضا نام دارد در سال 1946 به عنوان 4105مین گروه هواپیمایی ارتش این کشور تشکیل شد. در سال 1949 هنگامی که نیروی هوایی ایالات متحده به شاخه ای جداگانه درآمد و از ارتش این کشور جدا شد، نام این پایگاه به انبار نیروهای هوایی با شماره 3040 تغییر یافت. نام فعلی آن در مه 2007 تصویب شد. گروه 309 بیش از 550 نفر را در خدمت دارد که عمدتا از متخصصان غیرنظامی تشکیل شده اند.

سالانه حدود 400 هواپیمای نظامی در این پایگاه فرود می آیند و تقریبا همین تعداد هواپیما نیز از آنجا به کشورهای دیگر فروخته یا اوراق می شوند. زمانی که جنگنده ها و هواپیماهای نظامی وارد این پایگاه می شوند سلاح ها و تجهیزات مخفی از آنها خارج شده و از بین می روند. سیستم های سوخت رسانی تخلیه و با روغن جایگزین می شوند تا از زنگ زدگی جلوگیری کنند.

ناوگان تجهیزات در پایگاه 309 به 4 دسته تقسیم می شود:

آریاک سفر
  • نگهداری طولانی مدت (تجهیزات بالقوه آماده عملیات)
  • نگهداری کوتاه مدت (تجهیزات بالقوه آماده عملیات)
  • اهدا قطعات یدکی (که به تدریج جدا می شوند و توانایی عملیاتی ندارند)
  • تجهیزات برای فروش

طبق اطلاعات موجود در وب سایت رسمی این پایگاه، به ازای هر دلار هزینه شده برای نگهداری گروه 309، این پایگاه با فروش قطعات یدکی و هواپیماهای بازسازی شده 11 دلار درآمد کسب می کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز