خطرناک ترین خودروها در زمان تصادف کدامند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

خودروها هر چقدر هم که ایمن ساخته شوند در اثر حادثه می‌توانند فجایع ناگواری را رقم بزنند. با این حال موسسه جهانی ایمنی بزرگراه فهرستی از مرگبارترین خودروهای جهان را منتشر کرده که برخی از آن‌ها فارغ از هر دلیل دیگری، مرگبارتر از بقیه هستند. جالب اینکه در این فهرست نام خودروهایی به چشم می خورد که در بازار ایران جزو ماشین‌های لوکس محسوب می‌شوند. حال باید دید خودروهای داخلی ایران در کجای این فهرست قرار می‌گیرند؟

کاماپرس در این مطلب به معرفی مرگبارترین خودروهای جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

خودروهای عضلانی

طبق داده‌ها، شورت کامارو، دوج چارجر، دوج چلنجر و فورد موستانگ از مرگبارترین خودروهای این دسته هستند. با وجود بهره‌مندی از قدرت و سرعت بالا که اغلب باعث هیجان علاقمندان می‌شود، این خودروها در رابطه با رانندگان بی‌تجربه و تهاجمی ترکیب خوبی به شمار نمی‌روند. همچنین مطالعات کلی نشان می‌دهند خودروهای دوج به طور خاص احتمال بیشتری در به خطر انداختن جان راننده خود دارند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

خودروهای کامپکت

در این دسته نام خودروهای شناخته شده‌ای مانند میتسوبیشی میراژ جی ۴، شورلت اسپارک و هیوندای اکسنت به چشم می‌خورند که علی‌رغم مقرون به‌صرفه بودن بیشترین آمار تلفات را در تصادف‌های جاده‌ای بر جای گذاشته‌اند.

وانت‌های سنگین و بزرگ

وانت‌ها بدترین وسایل نقلیه در این لیست محسوب می‌شوند و کشنده‌ترین آن‌ها رم ۳۵۰۰ است. داده‌ها به درستی اثبات می‌کنند ترکیب خودروهای سنگین و بزرگ با سرعت بالا می‌توانند مرگبارترین حوادث را رقم بزنند. به گفته کارشناسان با وجود پیشرفت ایمنی در خودروهای نسل جدید هنوز تفاوت عمده‌ای در سطح حفاظتی مدل‌های مختلف وجود دارد. این مورد رانندگان را ملزم می‌کنند با توجه به سبک رانندگی خودروی خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خطرناک ترین خودروها در زمان تصادف کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز