خسارت ۱۱ میلیارد دلاری آلودگی هوا به کشور

آلودگی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس می‌گوید که آلودگی هوا در کشور سالانه بین ۷ تا ۱۱ میلیارد دلار خسارت به بار می‌آورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها شاخص آلودگی هوا در تهران بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ در نوسان است و این مسئله موجب نیمه تعطیل شدن یک هفته‌ای پایتخت شده است.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس امروز در با انتشار متنی به کیفیت هوای تهران اعتراض کرد و ضررو زیان ناشی از این آلودگی را اعلام کرد. او در بخشی از این متن می‌نویسد: «متاسفانه وزارت صمت در جلسه ۲ هفته قبل دولت پیشنهادی را ارائه کرد و استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی را که سال‌ها یورو ۶ بود به یورو ۵ کاهش داد که این موضوع در هیات وزیران به تصویب رسید».

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رفیعی در بخش دیگری از اظهاراتش به گزارش بانک جهانی و آمار این منبع بین‌المللی درباره خسارات ناشی از آلودگی هوا منتشر کرده اشاره می‌کندو در گزارش سال ۲۰۲۱ بانک جهانی آمده است که بیش از ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور به دلیل آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا جان باخته‌اند»، اظهار کرد: خسارات ناشی از آلودگی هوا به کشور سالانه بین ۷ تا ۱۱ میلیارد دلار است؛ این در حالیست که این ارقام سرسام‌آور به دلیل غیر مستقیم بودن هزینه‌های آن هنوز آنقدرها به چشم نیامده است.

آلودگی هوا هر ساله در پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسد. بخش مهمی از این پدیده به کیفیت خدمات رسانی حمل و نقل عمومی در تهران مربوط است که به حمایت دولت از شهرداری‌ها در خرید واکن‌های مترو و توسعه خطوط اتوبوسرانی مربوط است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز