احتمال ادامه تعطیلی تهران و البرز تا پایان هفته

آلودگی هوای تهران-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

پیش‌بینی الگوهای هواشناسی تهران و البرز در هفته پیش‌رو نشان می‌دهد که احتمال آلودگی هوا در مرز هشدار در روزهای آینده همچنان وجود دارد. این موضوع احتمال تعطیلی تهران و البرز را پررنگ تر کرده است. مدارس تهران و البرز شنبه و یکشنبه این هفته به صوت غیر حضوری برگزار می شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته احتمال کاهش میزان آلاینده‌ها در هوا کمرنگ شده و در صورت ادامه این وضعیت ممکن است تعطیلی تهران و البرز چند روز دیگر و تا پایان هفته تمدید شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه‌دار بودن این وضعیت با اظهارنظر یک کارشناس هواشناسی قوت بیشتری هم گرفت اصغری، کارشناس هواشناسی در یک برنامه تلویزیونی گفت: «آلودگی کماکان وجود دارد و هر ساله ما با این شرایط مواجه هستیم. نمودار وارونگی دما تا پایان روز تا وقتی با باد و بارش رو به رو نشویم ادامه خواهد داشت. این خبر خوشی برای دانش‌آموزان نیست و احتمال دارد تا آخر هفته درگیر آلودگی باشیم و شاید مدارس همچنان تعطیل بمانند.»

پدیده «وارونگی دما» که به اشتباه «وارونگی هوا» گفته می‌شود هوا در پائیز و زمستان یکی از مهم‌ترین دلایل تشدید آلودگی هواست و در چند سال اخیر با زندگی تهرانی‌ها همراه بوده و تعطیلی‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. روز جمعه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری برگزار شد و اعلام کرد با توجه به تشدید آلایندگی هوا، مقرر گشت شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر ماه، همه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه غیر حضوری فعالیت کنند. چنین تصمیمی در استان البرز هم اتخاذ شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “احتمال ادامه تعطیلی تهران و البرز تا پایان هفته

  1. محمد گفته:

    سلام قبلا مرسوم بود در این شرایط اتومبیل ها از درب منزل حرکت نکنند و زوج و فرد از درب منزل اجرایی میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز