حمایت حداکثری بانک کارآفرین از کارآفرینان و تولیدکنندگان

لست سکند

بانک‌ها به علت بدهی برخی واحدهای تولیدی، آن‌ها را به تملک خود در می‌آورند. اما به گفته احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین، تاکنون این مجموعه هیچ واحد تولیدی را به دلیل داشتن بدهکاری به تملک خود درنیاورده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حوزه بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از بانک کارآفرین، تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها امکان پذیر است. در صورتی که واحدی امکان پرداخت بدهی خود را نداشته باشد، بانک برای وصول بدهکاری، واحد تولیدی را به نصرف درمی‌آورد. اما اخیرا بانک مرکزی و دولت درباره عدم تملک واحدهای تولیدی و صنعتی توسط بانک‌های تجاری هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

روش بانک کارآفرین برای تملیک نکردن واحدهای تولیدی

با وجود مطالب بیان شده، بعضی بانک‌ها هم هستند که تاکنون هیچ واحد تولیدی را به علت بدهی تعطیل نکرده‌اند. بانک کارآفرین یکی از این مجموعه‌هاست که در سال‌های گذشته بیشترین میزان همکاری را با واحدهای تولیدی داشته تا تسویه مطالبات آن‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتاد و نه بانک و نه واحد تولیدکننده دچار ضرر و زیان نشود. در واقع بانک کارآفرین از این لحاظ به حمایت حداکثری از کارآفرینان و تولیدکنندگان پرداخته است.

راز آسمان پایتخت

بهاروندی در این گفت و گو بیان کرده که واحد حقوقی این مجموعه درراستای رویه سازی وصول مطالبات، این فرآیند را پیش از این در دستور کار داشت. بانک کارآفرین همواره به دنبال وصول بدهی خود از مشتریان بزرگ بوده و حتی با بدهکاران بزرگ هم مذاکره کرده تا تکلیف بدهی‌های معوق زودتر مشخص شود.

رویه بانک کارآفرین در خصوص نقد کردن بدهی‌های معوق در سال‌های اخیر باعث شده تا کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی، این مجموعه را به عنوان الگوی سایر موسسات مشابه در این فرآیند تعریف و شناسایی کند. این قبیل اقدامات بانک کارآفرین بعد از ابلاغ رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و مجمع عمومی بانک در سال 1399 اتفاق افتاد.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک کارآفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز