5 حقیقت باورنکردنی درباره مجموعه هری پاتر

هری پاتر-کاماپرس
لست سکند

زمانی که نویسنده هری پاتر، جی کی رولینگ، برای اولین بار ایده یک مدرسه جادوگری در ذهنش شکل گرفت هیچ وقت فکر نمی‌کرد روزی بیش از نیم میلیارد نسخه از آثارش را در سطح جهان بفروشد. با وجود این شهرت کم سابقه، هنوز ناگفته‌هایی درباره این مجموعه وجود دارد که کمتر کسی آن‌ها را شنیده است.

نام گیاه‌های جادویی واقعی است!

رولینگ در سال ۲۰۰۳ طی مصاحبه‌ای فاش کرد که نام گیاه‌های جادویی موجود در کتاب را از یک کتاب گیاه‌شناسی قرن هفدهمی از نیکلاس کالپپر الهام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

رون ویزلی قرار بود بمیرد!

در کمال ناباوری رولینگ در مصاحبه‌ای دیگر اعتراف کرد در ابتدا قصد داشت بهترین دوست هری پاتر، یعنی رون ویزلی را بکشد، اما خوشبختانه از آن صرف نظر کرد.

چشمان هری در فیلم سبز نیست!

در کتاب، رولینگ چشمان هری که از مادرش به ارث برده بود را بارها و بارها به رنگ سبز توصیف کرد. اما از آنجا که بازیگر این نقش، دنیل ردکلیف به لنز رنگی حساسیت داشت به طور کلی از این ویژگی ظاهری صرف نظر شد.

راز آسمان پایتخت

هری پاتر-کاماپرس

مایکل جکسون قصد داشت موزیکال هری پاتر را بسازد!

رولینگ در سال ۲۰۱۰ به مطبوعات گفت که مایکل جکسون فقید، یک بار به او پیشنهاد داد تا از کتاب‌های هری پاتر برای اقتباس یک موزیکال استفاده کند، اما او این پیشنهاد را رد کرد.

هاگرید اولین بازیگر سریال بود!

حتی قبل از مشخص شدن بازیگر اصلی، یعنی دنیل ردکلیف، رابی کولترین برای ایفای نقش هاگرید انتخاب شده بود. او در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ درگذشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “5 حقیقت باورنکردنی درباره مجموعه هری پاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز