حقوق کارمندان سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

لست سکند

کارمندان هر سال زمان تصویب بودجه چشمشان به دست مجلس و دولت است تا ببینید برای حقوق سال بعدشان چه تصمیمی می گیرند.

به گزارش کاماپرس، هر سال حقوق کارمندان بر اساس نرخ تورم و شرایط اقتصادی کشورطبق قانون افزایش پیدا می کند، بودجه امسال نیز مشخص کرده که کارمندان باید در سال 1400 حقوق شان 25 درصد افزایش یابد.

سازمان امور اقتصادی و بودجه درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و همچنین بازنشستگان اعلام کرده است: حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده با ۲۵ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه طبق اعلام صورت گرفته مقرر است تا دوازدهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. وی همچنین درباره تصمیم اتخاذ شده در خصوص میزان فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ نیز فروش نفت ۶۵۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش بینی می‌شود.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز قیمت دلار در بودجه سال آینده را برابر با ۱۱ هزار و پانصد تومان اعلام کرد.

راز آسمان پایتخت

دولت چه تعداد کارمند دارد؟

تعداد کل کارمندان دولت در کشور، 2 میلیون و 379 هزار و 151 نفر است که البته نیروهای مسلح داخل این آمار نیستند و از این تعداد، 959 هزار و 783 نفر خانم هستند، یعنی 42.11 دهم درصد و نزدیک یک میلیون جمعیت کارمندهای دولت را خانم ها تشکیل می‌دهند.

این رقم، رقمی است که نسبت به گذشته قابل توجه است که بیش از 42 درصد کارمندان دولت، خانم‌ها هستند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

طبق مصوبه شورای اداری در سال 96 قرار بر این شد که میزان 30 درصد از کل مدیران کشور را خانم ها تشکیل دهند و آماری که الان در دسترس است، این است که نیمه اول سال 98 تا پایان شهریور امسال 26 درصد مدیران را خانم ها تشکیل می دهند و نسبت به این یکی دو سال 4درصد افزوده شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز