حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رونمایی از یک ابهام جدید

لست سکند

در ماجرای برکناری مدیرعامل شستا اگر بنا را بر درستی ادعای هیات مدیره شستا بگذاریم رضوانی فر در پرداخت پول هایی که باید با آنها حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شد تعلل و در واقع تخلف کرده است. این امر نشان می دهد موضوع مهمی همچون پرداخت حقوق اقشار بازنشسته در صورت تخلف مدیرعامل شستا به مخاطره می افتد و این ساز و کار باید اصلاح شود.

به گزارش کاماپرس، هیات مدیره شستا مدعی شده اند که رضوانی فر پولی را که باید به این سازمان می پرداخته تا هزینه حقوق اقشار مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش این سازمان شود را نپرداخته است. به نظر می رسد چنانچه این ادعا صحت داشته باشد و پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سرپیچی احتمالی مدیرعامل شستا به خطر می افتد باید در این زمینه شفاف سازی و پیشگیری های لازم صورت گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به بیان دیگر ساز وکار موضوع مهمی مثل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید به صورتی باشد که مدیرعامل شستا بتواند در آن خللی ایجاد کند.

نکته قابل توجه این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی د‌ر پاسخ به ابهام‌های به‌وجود‌ آمد‌ه د‌ر مورد‌ برکناری مد‌یرعامل شستا اعلام کرده است که محمد شریعتمداری وزیر کار نقشی د‌ر برکناری محمد‌ رضوانی‌فر ند‌اشته است.

راز آسمان پایتخت

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است، سهم شستا د‌ر تامین منابع سازمان تامین اجتماعی 5د‌رصد‌ است که اگر این سهم ۵د‌رصد‌ی چند‌ ‌ماه به تعویق بیفتد‌ پرد‌اخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان با چالشی اساسی روبه‌رو می‌شود‌.

سهم 5 درصدی شستا در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

در این اطلاعیه می خوانیم: همانطور که د‌ر اساسنامه شستا نیز تصریح شد‌ه؛ عزل و نصب مد‌یرعامل این شرکت صرفا د‌ر هیأت مد‌یره صورت می‌گیرد‌ و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی د‌ر این زمینه هیچ‌گونه نقشی ند‌اشته است؛ آنچه د‌ر برخی رسانه‌ها د‌ر این خصوص عنوان شد‌ه از اساس کذب محض و صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم سود‌ شرکت‌های متعلق به شستا د‌ر تامین حقوق بازنشسته‌ها 15د‌رصد‌ نیست، تأکید‌ کرد‌ه است: سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) د‌ر تامین منابع سازمان تامین اجتماعی د‌ر زمان تد‌وین و تصویب بود‌جه فقط، 5د‌رصد‌ (معاد‌ل ۱۴هزار و۶۰۰میلیارد‌ تومان) د‌ر سال۱۴۰۰ د‌رنظر گرفته شد‌ه است که اگر این سهم ۵د‌رصد‌ی چند‌‌ماه به تعویق بیفتد‌ پرد‌اخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با چالشی اساسی روبه‌رو می‌شود‌. پس بد‌یهی است که هیأت مد‌یره د‌ر این زمینه باید‌ اقد‌ام عاجل صورت می‌د‌اد‌ه است.

وزارت کار همچنین د‌ر پاسخ به اظهارات مد‌یرعامل معزول شستا که علت برکناری خود‌ را مبارزه با لابی‌گری و تخلف وزیر کار د‌انسته بود‌، اعلام کرد‌ه است: کاملا قابل د‌رک است که مد‌یرعامل معزول برای توجیه علت برکناری خود‌ د‌ست به قصه گویی و طرح اد‌عاهای بی‌پایه و اساس د‌ر رسانه‌ها بزند‌، د‌یگران را به تخلف متهم کند‌ و د‌ر تلاش باشد‌، مسئولیت خود‌ را از مانع تراشی برای انجام تعهد‌اتش مبرا سازد‌، اما اگر مد‌ارک مستند‌ و مستد‌لی برای اثبات اد‌عاهای خود‌ د‌اشت باید‌ آنها را د‌ر اختیار رسانه‌ها قرار می‌د‌اد‌.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

17 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رونمایی از یک ابهام جدید

  1. غلامرضا گفته:

    اگر هرکسی درانجام کارخودش بی معنی قصه بگوید مملکت به این رو می‌افتد این میاندازدتوپ رابزمین آن .آن هم به این ازقدیم گفتند که دیواراگرازپاین کج باشه تا آخرش کج خواهدشد

    • اسحق روزافروزی گفته:

      آقا اردیبهشت ماه که ۲۰۰ هزار اضافه نشده که ۲۰۰ تومان پرداخت کردند خداوند شما را برای ما نگه دارد تا شما را داریم دشمن نمی خواهیم دار و ندار ما بازنشستگان خورده میشه به ما که میرسه ۴۲۰۰ بعد این هم از مابه التفاوت . من الله التوفیق

  2. ایرج قلیزاده. گفته:

    حقوق بازنشستگان بااین پول باید پرداخت میشدولی نشده….. این پولها کجارفته وحالا کجاست واگرمکانش پیدابشه چی میشه……. روزازنووروزی ازنو ودزدیهای جدید وپوشش به دزدیهای قدیمی

  3. بازنشسته گفته:

    تامین اجتماعی چرا مابه‌التفاوت همی بازنشسته‌ها رو نپرداخت دلیلش چی یعنی به همه تعلق نمیگیره مابه‌التفاوت فروردین‌ماه..به خیلی‌ها ندادن.

  4. عبدالله گفته:

    بله متاسفانه در خیلی از تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، مافیا نقش موثر دارد و شرکت شستا هم از این واقعیت مستثنا نیست، ان شاءالله در دولت جدید مافیای قدرت و ثروت هرچه بیشتر ضعیف تر و دارای نقش کمتر بشوند و کسانی نتوانند در پرداخت مستمری قشر ضعیف مستمری بگیر حال ایجاد کنند.

  5. لیلاسادات گفته:

    آقای رضوانی فر مدیرعامل سایق شستا کلا ” آدم بیمار و روانی هست ، این دو سال هم به زور تحملش کردیم . بناابراین به ایشون نیومده که در مسائل بازنشستگان و حقوق مربوط به آنها دخالت کنن . ایشون میخواست برای دوره بعد زمینه سازی کنه چون فکر میکرد زرنگه . ولی باید بفهمه صندلی که دوسال روی آن نشسته بود براش خییییلی بزرگ بود

  6. عباس گفته:

    این حرف ها فقط برای سر گرم کردن ماست من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم به اسم هم سان سازی با حقوق ۳/۵مرداد۳۰هزار تومان برای من واریز کردند چه خبره گدایی میکنیم

  7. اریا گفته:

    آنقدر هم جو ندین. حقوق بازنشسته ها هیچوقت به خطر نیوفتاده و نیوفته. تامین اجتماعی یه سازمان ملیه و به این راحتی و. با تمام دوشیدنی که ازش میشه کم نمیاره

  8. عبدالرحمان مرادیپور گفته:

    بازنشستگان تامین اجتماعی را بعنوان دستمال کاغذی نگاه نکنید اینان افرادی باسواد ، زحمت کش و تلاشگر بودن که بطور کلی ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند به این امید که در زمان بازنشستگی دغدغه معیشت نداشته باشند الان مسوولین سازمان و تصمیم گیران حق ندارند هر روز مشکلات این قشر بازنشسته را با تصمیمات سلیقه ای خودشان زیاد کنند ، کسانی که پست میگیرند باید خودشان را مدیون بازنشسته ها بدانند نه ارباب آنها …..

  9. زینب گفته:

    همسر من باز نشسته تعمین اجتمایی هستند هنوز 1200حقوق میگیرن مستاجر هم هستیم بکدام خدا پناه ببریم نباید بگم پس چکار کنم خودکشی کنم?

  10. زینب گفته:

    دیگه از زندگی خسته شدم افسردگی دارم دارو میخوردم انم مدت 3 ماه میشه گیر نمیاد همه داروخانه هارا گشتم دارو نیست

  11. ناشناس گفته:

    معلوم نیست چیکار میکنم من با ۱۴ سال سابقه بازنشسته شدم ماه پیش ۲میلیون ۶۰۰هزار واریزیم بو این ماه کم کردن و ۱میلیون ۸۵۰هزار تومان واریز کردن مراجع که کردم جواب درستی بهم ندادن

  12. کارافتاده۶۶درصد گفته:

    سلام.
    باید فکری به حال کارافتاده گان تامین اجتماعی بکنندکه زندگی برایشان روزبه‌روز سختر میشود

  13. ناصر گفته:

    باز نشسته تامین اجتماعی از نیمه سال ۹۹که بازنشسته شدم پیش خودم میگم کاش بازنشسته نشده بودم چون همش شده دلهره بااین تورم خدا براشون نسازه که اینقدر خون به دل می کنند بازنشسته های تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز