حقایق شوکه کننده زندگی بیل گیتس

تور لحظه آخری-کاماپرس

بیل گیتس ۶۷ ساله اغلب یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای تکنولوژی و همچنین یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می‌رود. با این‌ حال کمتر کسی است که از زندگی گذشته بنیانگذار مرموز مایکروسافت اطلاع داشته باشد. کاماپرس در این مطلب به حقایق شوکه کننده زندگی او می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دوران کودکی

گیتس جوان در سال ۱۹۶۸، یعنی زمانی که تنها ۱۳ سال داشت به لطف مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند به کار با کامپیوتر علاقمند شد. مدرسه لیک ساید در آن زمان یکی از معدود مدارس ایالات متحده بود که از تکنولوژی جدید کامپیوتر بهره‌مند شده بود.

بیشتر بخوانید:

ترک تحصیل

او در سال ۱۹۷۳ از مدرسه لیک ساید فارغ التحصیل شد و برای تحصیلات آکادمیک به کالج هاروارد رفت اما تنها پس از دو سال درس خواندن را رها کرد تا به چیزهای مهم تری بپردازد.

راز آسمان پایتخت

مدرک افتخاری

با وجود ترک هاروارد، بیل همچنان در سال ۲۰۰۷ موفق به دریافت مدرک افتخاری این دانشگاه و چند دانشگاه دیگر نظیر دانشگاه کمبریج در بریتانیا، دانشگاه تسینگ‌ هوآ در چین و دانشگاه واسدا در ژاپن شد.

علایق موسیقی

طبق کلیشه مردم از یک نابغه کامپیوتری مانند گیتس انتظار سلیقه موسیقی خوب ندارند، با این حال او از جوانی تاکنون، به عنوان یکی از طرفدار پروپاقرص موسیقی راک شناخته شده و فعالیت گروه های Weezer و U2 را دنبال می‌کند.

عشق در محل کار

او و همسرش، ملیندا، که یک مدیر بازاریابی محصول بود در مایکروسافت با هم آشنا شدند و در سال ۱۹۹۴ با هم ازدواج کردند. پس از ۲۷ سال زندگی مشترک این زوج سابق در سال ۲۰۲۱ از هم جدا شدند و گران‌ترین طلاق تاریخ را رقم زدند.

دین و ایمان

گیتس بارها مخالفت خود با بی‌خدایی را ابراز کرده و در مصاحبه‌ای اظهار داشت هم خودش به خدا اعتقاد دارد و هم فرزندانش را تحت تأثیر مسیحیت کاتولیک بزرگ کرده است.

نشان امپراتوری

ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۰۵، عالی‌ترین نشان امپراتوری بریتانیا، یعنی نشان شوالیه افتخاری را در حمایت از تلاش‌های بشردوستانه به او اعطا کرد. نشان‌های ملی افتخاری کارنامه کاری او به این مورد ختم نشده و نشان‌هایی از آمریکا و هند را نیز در برمی‌گیرند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز