حضور دقیقه نودی ایران در اکسپو 2020 

لست سکند

اکسپو 2020 حدود یک ماه است که آغاز شده و تا پنج ماه دیگر ادامه دارد. ایران هم در این رویداد بزرگ حضور یافته است اما آنطور که به نظر می‌رسد، تا کنون چندان موفق عمل نکرده است.

به گزارش کاماپرس، شعار امسال اکسپو، «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» است و ایران نیز با شعار «ایران؛ تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» در پاویونی به وسعت دو هزار و 14 متر که ۹ میلیون دلار برای آن خرج کرده، ظاهر شده است. اما با وجود گذشت یک ماه، هنوز هم ایران نتوانسته آنطور که باید، بدرخشد و کارشناسان را راضی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه اکسپو کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید. 

در این رابطه، مهران ابراهیمیان، مسئول روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران ـ امارات، در نشست رسانه‌ای مجازی که با حضور فعالان و کارشناسان گردشگری و اقتصادی در کلاب هاوس برگزار شد، اظهار داشت: امسال هم مثل اکسپوهای دیگر در دقیقه 90 برای پاویون ایران تصمیم‌گیری شد که همزمان با تغییر دولت، پاویون ایران با مشکل بودجه و مسائل حاشیه‌ای در تکمیل مواجه شد.

اخبار پربازدید نمایشگاه اکسپو را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: مهمترین ماموریتی که برای اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات تعریف شده ساماندهی دیدارهای مشترک و اعزام هیأت‌ها و فعالان اقتصادی به اکسپو است.

ابراهیمیان افزود: البته، اکسپو دبی بیخ گوش ایران اتفاق افتاده و می‌شد از فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن بیشترین بهره را برد، ولی متاسفانه برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفت که یا از تنگ‌نظری‌ها ناشی شده یا از سهم‌خواهی‌ها.

اکسپو قرار بود سال ۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را تا یک سال به عقب انداخت. آغاز این رویداد اول اکتبر ۲۰۲۱ بود که تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با نهم فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز