پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو دبی افتتاح شد

لست سکند

پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو دبی با شعار «ایران؛ تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» و عنوان «عمارت شهرزاد» افتتاح شد.

به گزارش کاماپرس، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با یک سال تاخیر بدلیل شیوع کرونا، از نهم مهرماه آغاز به کار کرده است. کشور امارات برای ۶ ماه میزبان این نمایشگاه بین‌المللی با حضور ۱۹۲ کشور جهان خواهد بود. این نخستین بار است که کشوری از خاورمیانه، میزبانی اکسپو را بر عهده دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم نمایشگاه اکسپو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

برای برگزاری اکسپوی امسال بالغ بر ۴۲ میلیارد دلار هزینه شده است و انتظار می‌رود که حدود ۲۵ میلیون نفر از آن بازدید کنند. نمایشگاه اکسپو پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌الملی محسوب می‌شود که فرهنگ ملل مختلف را با نگاهی به دورنمای آینده آنان معرفی می‌کند. اکسپوی امسال نیز با شعار «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» تاکید بیشتری بر این موضوع داشته است.

راز آسمان پایتخت

پاویون ایران در روز شنبه دهم مهرماه، با حضور وزیر گردشگری امارات و معاون گردشگری ایران و حضور مجازی وزیر صمت افتتاح شد. علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در حاشیه این مراسم، مذاکراتی با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه داشت.

پاویون ایران در دومین حضور مستقل خود مساحتی به وسعت ۲۰۱۴ متر دارد و طراحی آن را گروه طراحی شیفت بر عهده داشته‌اند. فضای کلی پاویون الهام‌گرفته از قصه‌های هزار و یک شب و دارای معماری سنتی و معاصر است. در این پاویون زوایایی از اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ ایران بر پایه تمدن و سنت‌های باستانی، آداب‌ و رسوم و مردم ایران نمایش داده می‌شود.

طبق گفته رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات، آماده‌سازی پاویون ایران تا به حال حدود ۹ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. ۱۲ سالن در پاویون ایران قرار دارند که به گردشگری، تماشاخانه، فرش دستباف، صنعت، خانه معدن، های‌تک، بخش تجاری و رستوران ایرانی متشکل از فضای ایرانی و نوشیدنی‌های سنتی ایران اختصاص دارند.

پاویون ایران، از پاویون‌های برتر اکسپوی ۲۰۲۰

پاویون ایران از سوی مجله معماری Architectural Design به‌عنوان یکی از هشت پاویون برتر اکسپوی امسال انتخاب شده است. همسایگان ایران در بخش تحرک اکسپوی امسال، شیلی و فرانسه هستند که خود می‌تواند سبب جذب بازدیدکنندگان بیشتر باشد.

سالن گردشگری پاویون ایران هر پنج روز، یکی از استان‌های ایران را با نمایش محتوای تصویری معرفی می‌کند. هر روزه گوشه‌ای از قصه‌های شهرزاد با تصویر و صدا روایت می‌شود و روزنه‌های چشمی شهر فرنگ، هفت میراث طبیعی و تاریخی ایران را نمایش می‌دهند.

سیمرغ، پرنده اسطوره‌ای شاهنامه فردوسی که برند گردشگری ایران است نیز با استفاده از تکنولوژی روز در پاویون ایران به پرواز درمی‌آید. بازدیدکنندگان همزمان با شنیدن نوای موسیقی ایرانی، می‌توانند بافت فرش، هنر اصیل ایرانی را تجربه کنند. همچنین در این سالن، مولاژهایی از آثار تاریخی ایران با تمرکز بر نقوش و حکاکی‌های ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.

پاویون ایران همزمان با اکسپو دبی تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برنامه بخش گردشگری ایران این است که با بهره‌گیری مناسب از این فرصت و در راستای جذب گردشگران خارجی، بازدیدکنندگان بیشتری را برای سفر به ایران ترغیب کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز