حضور در نمایشگاه کانتون چین برای کدام شرکت ها ضروری است؟ + جزییات نمایشگاه

یک کارشناس نمایشگاهی در رابطه با جزییات و نحوه شرکت در نمایشگاه کانتون چین در بهار 1403، گفت: نمایشگاه کانتون دو بار در سال در سه فاز متفاوت برگزار می‌شود. در این راستا به دلیل حضور شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه، حضور شرکت‌های ایرانی که به دنبال واردات هستند بسیار به صرفه است، چراکه هزینه ارتباط با شرکت‌ها را برای آنان به حداقل می‌رساند.

محمد امین کارشناس نمایشگاهی در گفت‌وگو با کاماپرس با اشاره به اینکه نمایشگاه کانتون همان نمایشگاه واردات و صادرات چین است که سابقه‌ای 75 ساله دارد، گفت: این نمایشگاه هر سال دو بار برگزار می‌شود یکبار در بهار و یکبار در پاییز و حتی در دوران کرونا هم به صورت آنلاین برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان واردات از چین می‌توانند تمام محصولات موردنیاز خود را در این نمایشگاه پیدا کنند، عنوان کرد: این نمایشگاه در سه فاز و در سه دسته کالایی متفاوت برگزار می‌شود. در واقع فاز یک از ۲۷ تا ۳۱ فروردین، فاز دو ۴ تا ۸ اردیبهشت و فاز سه ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت برقرار است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، محصولات فاز اول شامل لوازم‌برقی، محصولات الکترونیکی، تجهیزات روشنایی، منابع انرژی جدید، محصولات شیمیایی، سخت افزار، ابزار‌آلات، ماشین‌آلات و تجهیزات ماشین‌کاری، تجهیزات برقی، قطعات مکانیکی و هوشمند، ماشین‌آلات راه‌سازی، ماشین‌آلات کشاورزی، خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات یدکی خودرو است. دسته محصولات فاز دوم شامل: مصالح ساختمانی و دکوراسیون، تجهیزات بهداشتی و حمام، مبلمان، ظروف آشپزخانه ، سرامیک، لوازم‌خانگی، ساعت، تزئینات منزل، محصولات باغبانی، محصولات فلزی و سنگ است. همچنین دسته محصولات فاز سوم شامل لوازم بهداشتی، محصولات حمام، داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی، محصولات حیوانات‌خانگی، محصولات بارداری و نوزاد، اسباب‌بازی، لباس کودکان، لباس‌های مردانه و زنانه، لباس‌، چرم، لوازم‌جانبی پوشاک، منسوجات خانگی، مواد اولیه نساجی و پارچه، فرش، کفش، لوازم اداری، کیف و چمدان، محصولات تفریحی .ورزشی و گردشگری است.

کانتون؛ بزرگترین نمایشگاه تجاری دنیا

این کارشناس نمایشگاهی با تاکید بر اینکه بزرگترین نمایشگاه تجاری دنیا کانتون است، اظهار کرد: هرچند بزرگترین نمایشگاه دنیا اکسپو است، اما این نمایشگاه تجاری نیست و متفاوت از نوع تجاری محسوب می‌شود. در این نمایشگاه گاهی شرکت‌ها فناوری‌های روز خود را ارئه می‌کنند، به‌همین دلیل برخی شرکت‌هایی که به دنبال تولید محصول با روش مهندسی معکوس هستند، از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. همچنین به تازگی پاویون بین‌المللی راه‌اندازی شده و کشورهای خارجی هم می‌توانند حضور پیدا کنند. در دوره قبل ایران در این نمایشگاه پاویون داشت و محصولات شیمیایی، پتروشیمی، مواد غذایی و … ارائه شد. به‌همین دلیل این نمایشگاه یک فرصت برای مذاکره و همکاری با شرکت‌های خارجی هم محسوب می‌شود.

دلایل حضور شرکت‌های ایرانی در کانتون

امین با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها از سال‌های قبل در نمایشگاه کانتون شرکت می‌کردند، اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی برای تامین ماشین‌آلات و حتی مواد‌ اولیه حضور پررنگی در نمایشگاه کانتون داشتند. چراکه در غیراینصورت باید برای واردات محصول مورد نیاز خود بیش از 100 شرکت ویزیت می‌کردند تا بتواند اطلاعات مناسب را دریافت کنند.

این کارشناس امور نمایشگاهی در پایان با تاکید بر اینکه در سه سالی که کرونا بود نمایشگاه کانتون به صورت آنلاین برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه باید به صورت فیزیکی برگزار شود و نوع آنلاین آن نمی تواند خیلی موثر باشد، به همین دلیل بعد از کرونا حضور شرکت‌ها در نمایشگاه کانتون افزایش یافت و همین موضوع باعث شد هزینه حضور در پکن تا سه برابر افزایش یابد، اما امسال خوشبختانه هزینه‌ها تعدیل یافته و فرصت مناسبی برای بازدید صنعتگران از این نمایشگاه فراهم شده است.

خرید تور نمایشگاه کانتون فیر 2024

گفتنی است متقاضیان و علاقمندان برای شرکت در نمایشگاه کانتون 2024 می‌توانند تور ویژه نمایشگاه کانتون فیر بهاره گوانجو را از طریق این لینک تهیه کنند. همچنین کارشناسان برگزاری تور نمایشگاه کانتون 2024 آماده پاسخگویی به سوالات هستند. لطفا با شماره 02141187 داخلی ۱۰۰۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : لیانا پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز