دستور حذف قیمت خودرو از آگهی های آنلاین صادر شد

لست سکند

با افزایش قیمت دلار طی چند روز گذشته، وزارت صمت دستور حذف قیمت خودروها را، از آگهی های ثبت شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین و همچنین پلتفرم‌های فعال در این حوزه، صادر کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، گزارش‌ها نشان‌دهنده آن است که با افزایش نرخ دلار، وزارت صمت مدیران سایت‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین را احضار کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلالان یکی از عامل نوسانات بازار خودرو

عادل طالبی درباره موضوع مذکور اعلام کرد: هنگام نوسانات بازار ارز به جای آنکه دلالان مشخص و احراز هویت شوند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت بگیرد، مدیران سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین احضار می‌شوند؛ تنها کاری هم که انجام می‌شود، حذف قیمت‌ها از آگهی‌های آنلاین است! چون این کار آسان است ولی خب نتیجه‌ای ندارد.

گفتنی است قبلا هم حذف قیمت خودرو در سایت‌های آگهی آنلاین ممنوع اعلام شده بود.

نرخ دلار در بازار آزاد از 30 هزارتومان گذشته و تاثیر مستقیمی بر روی بازار سکه و طلا نیز دارد ولی ظاهرا نگرانی اصلی وزارت صمت، بازار خودرو بوده است.

نیما اشرف‌زاده مدیرسابق شیپور در صفحه توییتری خود، احضار وزارت صمت را اعلام کرد و دلیل این احضار را بالا رفتن نرخ دلار گفت و همچنین نوشت وزارت صمت به اتحادیه پیام داده است که کسب و کارها برای احراز موجودیت خودرو باید به بیمه مرکزی متصل شوند.

نکته این است که نه فقط نوسانات نرخ دلار، که کاهش و افزایش تولید، عرضه و تقاضا، همگی باعث تغییراتی در قیمت های بازار خودرو می‌شوند. مسئله قابل توجه آن است که دولت به جای اصلاح ساختارها به کنترل دستوری بازار و حذف قیمت‌ها اصرار دارد.

مرتبط با : دیوارشیپور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز