قیمت خودروهای پرتیراژ بالا رفت/ رشد 6 میلیون تومانی 206 و رانا پلاس

التهاب بازار ارز و رشد یکباره نرخ دلار باعث شده تا قیمت برخی از خودروهای ایرانی هم افزایش پیدا کند. ضمن اینکه همین گرانی دلار باعث رکود بازار خودرو در روزهای اخیر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، اعلام کرده که به دلیل نوسان نرخ دلار در روزهای گذشته، رکود در بازار خودرو حاکم شده و تقریبا هیچ خرید و فروشی در این بخش انجام نمی‌شود. زمانی که نرخ ارز نوسان زیادی دارد و با افزایش همراه است، قیمت خودرو هم بالا می‌رود. در واقع فروشندگان با رشد نرخ دلار، قیمت خودروهای موجود را بالا برده یا خودرویی را برای فروش به بازار عرضه نمی‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به گفته موتمنی، در این شرایط خریداران هم خرید نمی‌کنند و به همین دلیل خرید و فروش خودرو در بازار راکد می‌شود. این شرایط تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که قیمت ارز تغییرات چندانی نداشته باشد.

طبق اطلاعات موجود، طی روزهای گذشته قیمت پراید حدودا 2 میلیون تومان و کوئیک هم تقریبا 3 میلیون تومان بالا رفت. نرخ پژو 206 و پژو 207 دنده‌ای هم بین 5 تا 6 میلیون تومان رشد پیدا کرد.

قیمت دیگر خودروها مثل دنا معمولی و رانا پلاس هم رشد داشت. نرخ دنا با رشد 7 میلیون تومانی در بازار آزاد، 349 میلیون تومان قیمت خورد. رانا پلاس هم 6 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ 315 میلیون تومانی رسید.

نظر کارشناسان درباره آینده قیمتی خودروها

بعضی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند با این رشد قیمتی خودروهای پرتیراژ بازار، دیگر خریداران تمایل چندانی برای خرید خودرو ندارند. به نظر آن‌ها، کوچک‌ترین خبری که نرخ دلار را کاهشی کند، در زمان کوتاهی روی قیمت خودرو اثر گذاشته و احتمالا باعث افت آن خواهد شد.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز