جهش قیمت دلار تحت تاثیر جو مذاکرات برجام

لست سکند

نرخ دلار مانند روز گذشته در حال مرز شکنی است و اکنون در مرز 28 هزار و 124 تومانی قرار دارد. قیمت این ارز خارجی طی یک هفته اخیر 523 تومان رشد کرده است. نرخ یورو هم مانند دلار رشد 142 تومانی نسبت به دیروز داشت و 32 هزار و 617 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سرعت رشد نرخ دلار از سه روز پیش بیشتر شد و اکنون این ارز خارجی در مرز مهم قیمتی 28 هزار تومانی تثبیت شده است. طبق اخبارهای بین المللی، آمریکا خود را آماده مذاکرات می‌داند اما تهران هنوز در این باره نظری ارائه نکرده است و این موضوع در مرکز توجه معامله گران ارزی قرار دارد.

به نظر افزایشی‌های دلار، آمریکا قصد ایران را برای مذاکرات جدی نگرفته و منتظر نشانه‌های واضح‌تری درباره این موضوع هستند. البته برخی کارشناسان از این موضوع اینگونه برداشت کرده‌اند که آمریکا عملا قصد انجام مذاکره را ندارد، اما تلاش می‌کند تا این اتفاق به ایران نسبت دهد.

راز آسمان پایتخت

همین استدلال‌ها و مسائل و در ضمن سکوت ایران باعث شده تا روند افزایشی نرخ دلار ادامه پیدا کند. روند افزایشی نرخ دلار هم موجب ورود معامله گران زیاد جدیدی به بازار شده است. تحلیلگران فنی بازار ارز هم اعلام کرده‌اند که در صورت عبور دلار از مرز قیمتی 28 هزار و 300 تومانی، تقاضا در بازار ارز افزایش بیشتری خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تعیین سقف قیمت دلار

سقف قیمتی دلار تهران به نرخ حواله درهم بستگی دارد. در صورتی که قیمت درهم بالای کانال 7 هزار و 600 تومانی قرار بگیرد، سقف نرخ دلار هم در کانال 28 هزار تومانی تثبیت می‌شود. در حال حاضر نرخ درهم امارات به مرز 7 هزار و 660 تومانی رسیده و نسبت به روز گذشته 30 تومان رشد داشته است. قیمت پوند، دیگر ارز مهم بازار، هم با افزایش 236 تومانی نسبت به دیروز در محدوده 38 هزار و 361 تومان قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز