جنگنده های نسل ششم چگونه دشمنان خود را نابود می کنند؟ (فیلم)

جنگنده نسل ششم
لست سکند

به گزارش کاماپرس، جت های جنگنده نسل ششم به جنگنده هایی گفته می شوند که از نظر طراحی جنگاوری بسیار پیشرفته تر از جنگنده های نسل پنجم دارند و در حال حاضر کشورهای انگشت شماری نظیر ایالات متحده، چین، انگلستان، روسیه، ایتالیا، ژاپن، آلمان، اسپانیا، تایوان و فرانسه در حال کار و توسعه بر روی آنها هستند.

 

 کاماپرس تفاوت جنگنده های نسل ششم نسبت به نسل های قبلی عبارتند از:

  1. فناوری رادارگریزی پیشرفته؛
  2. کارایی در تمام حالت های پروازی (از سرعت مافوق صوت تا چندین ماخ).
  3. توانایی تغییر شکل؛
  4. پوشش هوشمند؛
  5. قابلیت های شبکه ای کاملاً یکپارچه؛
  6. حسگرهای بسیار حساس؛
  7. قابلیت پرواز با و بدون سرنشین؛
  8. بهره گیری از جنگ‌ افزارهای انرژی هدایت ‌شده (Directed-energy weapon).

جنگنده نسل ششمی میگ 41 روسیه آماده اولین پرواز می‌شود

قرارداد ساخت جنگنده نسل 6 بین ایتالیا، سوئد و انگلستان امضاء شد + عکس

راز آسمان پایتخت

جنگنده نسل ششم امریکا

نسل بعدی سلطه بر آسمان یا Next-Generation Air Dominance به پروژه مشترک نیروی هوایی ایالات متحده و شرکت های هواپیماسازی ایالات متحده برای ساخت و طراحی جنگنده های نسل ششم گفته می شود. در چارچوب این برنامه، اولین نمونه پروازی یک هواپیمای نسل ششمی بالقوه ساخته شد که برای آزمایشات اولیه پرواز و توسعه فن آوری های اساسی در نظر گرفته شده است. این هواپیما اولین پرواز آزمایشی خود را تا به امروز انجام داده است.

جنگنده نسل ششم روسیه

در ژوئن 2016، رئیس اداره برنامه های هواپیمایی نظامی روسیه، از طراحی و توسعه یک جنگنده نسل ششم خبر داد. طبق گزارشات منتشر شده ویژگی های این جنگنده عبارتند از: سرعت مافوق صوت، قابلیت مانور فوق العاده بالا، چند منظوره بودن، فناوری رادارگریزی، استفاده از مواد کامپوزیت در ساخت بدنه.

به گفته ولادیمیر میخائیلوف ایجاد رادارهای فوتونیک رادیویی برای جنگنده های نسل ششم روسیه در اوایل دهه 2020 تکمیل خواهد شد. بعلاوه سیستم های جداگانه موجود برای جنگنده های نسل ششم روسیه در حال آزمایش بر روی جنگنده Su-57 هستند. گفته می شود جنگنده نسل ششم در نسخه اصلی بدون سرنشین و تنها در صورت نیاز سرنشین دار خواهد بود.

جنگنده نسل ششم اروپا

Tempest نام جنگنده چند منظوره نسل 6 اروپا است که شرکتهایی از آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، سوئد در حال کار بر روی این پروژه هستند. درحال حاضر گروه متشکل از متخصصان این چند کشور اروپایی تحت عنوان Team Tempest بر روی توسعه این جنگنده کار می کنند. گفته می شود نمونه اولیه این جنگنده تا سال 2035 ساخته خواهد شد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز