جلسه شبانه برای آزادسازی قیمت خودرو

آزادسازی قیمت خودرو امشب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با شرکت سران سه قوه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش کاماپرس، شرکت های خودروسازی به دنبال آن هستند تا مجوز تعیین قیمت خودرو را بگیرند در همین راستا پیشنهادی را به وزارت صمت هم ارائه کرده اند و با کشاندن بحث به مجلس و جلسات دولت امیدوارند این اتفاق بیفتد.

حالا خبرها حکایت از آن دارد که این طرح که در آن پیشنهاد شده قیمت گذاری 45 درصد خودروهای داخلی آزاد شود و خودروسازان خودشان تعیین کننده قیمت این محصولات باشند. امشب در جلسه سران سه قوه به میزبانی قالبیباف مطرح می شود.

فارس نوشت: توجیه خودروسازان نیز این است که خودروهای مونتاژی داخل رقیبی برای این خودروها است. همچنین قرار است قیمت 55 درصد خودروها نیز توسط شورای رقابت تعیین شود.

شورای رقابت چه می گوید؟

آریاک سفر

به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواستار خروج حداقل 10 خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، K132 و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

وی تصریح کرد: این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودروهای هم رده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ‌ام‌وی‌ام و ایکس 33 در مدیران خودرو و برخی محصولات جدید در گروه خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودروها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج این خودروها از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت را ارائه کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

همچنین واردات خودرو ممنوع است و هیچ رقیب جدی برای تولیدات داخلی وجود ندارد. به این ترتیب شاهد رفع یک شبه انحصار از بازار خودروهای مورد تقاضای سازمان گسترش هستیم.

در عین حال، طبق قانون، اگر تولید کالایی انحصاری محسوب شود، قیمت آن باید توسط شورای رقابت تعیین شود و برای کنار رفتن این شورا از قیمت گذاری یک کالا باید عدم انحصاری بودن آن محصول توسط شورای اقتصاد اعلام شود.

باید دید سران قوا امشب چه تصمیمی برای قیمت گذاری خودرو خواهند گرفت؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز