جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند در شیراز برگزار می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شیراز یک بار دیگر میزبان رویدادی فرهنگی و هنری است و این بار «جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند» در دیار بزرگان ادب و هنر ایران برگزار می شود.

به گزارش کاماپرس، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در راستای حمایت از شعار «شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار»، مشارکت خانواده در ارتقاء فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین در خانه برگزار می شود.

اهداف برگزاری جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند

فرزاد صدری «ارتقای دانش شهروندی در خانواده، مشارکت مسئولانه خانواده‌ها در رعایت اصول شهروندی، ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده» را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام و خاطرنشان کرد: فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر،  پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماندو یازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقاء فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار،  قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری،  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا موضوعات مورد تأکید جشنواره هستند.

الزام به عضو یک خانواده بودن مشارکت کنندگان در جشنواره

راز آسمان پایتخت

وی با تأکید براینکه «کلیه افراد مشارکت کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند» ادامه داد: توصیه می شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود. معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  افزود: فیلمبرداری از نمایش باید با گوشی تلفن همراه  و به صورت افقی انجام شود و رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی در هنگام ضبط اثر الزامی است.

صدری با بیان اینکه «مدت زمان آثار نمایشی می تواند بین 4 تا 15 دقیقه باشد» خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره همراه 09338428687 یا در قالب لوح فشرده تا تاریخ 30 آذرماه به آدرس شیراز- خیابان حسینی- کوچه 1- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز- اداره توسعه فرهنگ شهروندی ارسال کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا و بازگشتن شرایط جامعه به وضعیت عادی از آثار برگزیده جشنواره برای اجرای عموم در شیراز حمایت می‌شود.

جوایز جشنواره چیست؟

صدری، جوایز گروه‌ برتر در بخش عروسکی و غیرعروسکی را 25 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، زن و خردسال  و همچنین دکورهای برتر نیز جوایز نقدی اهدا می شود.

علاقه مندان می توانند برای دریافت جزئیات بیشتر به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس @farhangi.shiraz  مراجعه و همچنین فراخوان را از آدرس http://shiraz-brc.ir/wp-content/uploads/2020/11/FARAKHAN.pdf دریافت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز