جزییات چهارمین حراج ربع سکه / ربع سکه در بازار آزاد چند؟

لست سکند

چهارمین حراج ربع سکه طلا در مرکز مبادلات ارزی در حالی انجام می‌شود که در حراج سوم نسبت به نخستین حراج قیمت ربع سکه حدود یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش داشته‌ است.

به گزارش کاماپرس، بانک مرکزی امروز یکشنبه 20 اسفند چهارمین حراج خود را برگزار می‌کند. در این حراج مانند حراج‌های پیشین ربع سکه عرضه می‌شود. با توجه به اینکه قیمت انس طلا در بازار جهانی روندی صعودی داشته و از طرف دیگر قیمت دلار در ایران افزایش یافته‌، بسیاری از متقاضیان طلا امیدوار هستند این روند صعودی ادامه داشته‌ باشد.

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

همین رشد تقاضا برای خرید طلا منجر شد تا قیمت ربع سکه هم در حراج ها افزایش یابد، در واقع در حراج نخست حدود 11 هزار و 118 قطعه سکه با قیمت 11 میلیون و 548 هزار تومان معامله شد، اما در حراج سوم قیمت ربع سکه به 12 میلیون و 800 هزار تومان رسید. در حراج سوم 15 هزار و 33 قطعه معامله شد که نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت‌ها افزایش یافته، اما این مسئله منجر به کاهش عطش مردم برای خرید طلا نشده است.

راز آسمان پایتخت

از طرف دیگر بسیاری از افرادی که در حراج‌های قبلی موفق به خرید نشده‌اند، هنوز پول خود را دریافت نکرده‌اند. در همین راستا مرکز مبادلات ارز و طلا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که این پول امروز یا فردا به کیف پول آنها در سامانه عودت خواهد شد.

حراج‌ها در مرکز مبادلات ارزی بر مبنای پیشنهاد قیمت است. متقاضیان از ساعت 12 ظهر تا ساعت 3 بعد از ظهر می‌توانند ثبت سفارش کنند و بعد از آن بر مبنای حداکثر قیمت پیشنهاد شده، ربع سکه‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

بعد از فروش ربع سکه‌ها خریداران تا یک هفته فرصت دارند برای خرید طلای خریداری شده، مراجعه کنند. اگر طبق فرصت اعلام شده خریداران مراجعه نکنند معامله لغو می‌شود.

ربع سکه چند است؟

به گزارش کاماپرس، ربع سکه امروز یکشنبه 20 اسفند با قیمت 13 میلیون و 500 تومان در بازار آزاد معامله می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است. ربع سکه هفته گذشته 13 اسفند حدود 12 میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز