جزییات هواپیماربایی در آسمان اصفهان

لست سکند

اعضای یک خانواده با بستن چوب به کمر خود قصد هواپیماربایی داشتند،‌ اما اقدام به موقع تیم امنیت سپاه این توطئه را خنثی کرد.

به گزارش کاماپرس، پرواز شماره ۳۳۴ که ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تاخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، به جای مشهد در اصفهان فرود آمد.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سپاه این هواپیماربایی با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و با فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عوامل آن خنثی شد و همه مسافرین هواپیما در سلامتی کامل با پرواز جایگزین راهی مشهد مقدس شدند.

هواپیماربا با تهدید مهمانداران و خلبان می‌خواسته هواپیما در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشیند.

هواپیماربایی با بمب چوبی و پلاستیکی

راز آسمان پایتخت

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایلنا درباره جزئیات این هواپیماربایی اعلام کرده: شامگاه پنجشنبه در مسیر اهواز به مشهد در هواپیمای ایران ایر یکی از مسافران مدعی می‌شود که حامل بمب است.سپس خانواده چهارنفره‌ای در هواپیما با یک مهماندار درگیر می‌شوند و مدعی می‌شوند که هواپیما بمب گذاری شده است و خودشان هم حامل بمب هستند.

خبرگزاری فارس نیز درباره جزئیات این هواپیما ربایی نوشته: هواپیماربا برگه‌ای را به مهماندار می‌دهد که روی آن نوشته شده بود من بمب‌گذاری شدم و ریموت دست شخص دیگری هست و می‌گوید که این برگه را به امنیت پرواز برسان و بگو که هواپیما به آسمان اهواز برگردد.

سرتیم امنیت پرواز اقدام به مذاکره با مهاجم می کند که در همین حین هواپیماربا زیپ کاپشن خود را پایین کشیده و یک عدد جلیقه دست ساز انتحاری (با چند تکه چوب، چسب پهن و سیم برق) که بر تن داشته به سرتیم امنیت پرواز نشان می‌دهد که با عملکرد مناسب سایر عناصر تیم امنیت پرواز، مهاجم در ردیف ۳ مهار و هواپیما با ۶۳ نفر مسافر، ۲ نفر خلبان و کمک خلبان و ۴ نفر مهماندار در ساعت ۲۲:۴۰ به سلامت در فرودگاه اصفهان به زمین می‌نشیند.

آخرین ماجرای هواپیماربایی اعلام شده در ایران به آبان سـال 1379 بر می‌گردد که هواپیماربایان در مسیر اهواز به بندرعباس، خواستار تغییر مسیر هواپیما به سمت آمریکا بودند که بعد از درگیری حفاظت پرواز با هواپیماربایان، ربایندگان دستگیر شدند و هواپیما در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز