جزییات طرح جدید واریز یارانه ها اعلام شد

لست سکند

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، از پرداخت یارانه به خود مردم خبر داده است. در واقع با طرحی که دولت قصد اجرای آن را دارد، یارانه هر شخص به دست خود او خواهد رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ یارانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مخبر در نشست تشریح ابعاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بیان کرده که یکی از شعارهای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، مقابله با فقر در کشور بود. حال به منظور مقابله با این موضوع و برقراری عدالت، مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دستور کار قرار دارد. سال گذشته چنین شرایطی حاکم نبود، چون بیشتر یارانه پرداخت شده به جیب قشر ثروتمند جامعه سرازیر شد. به گفته معاون اول رئیس جمهور، پارسال 15.6 میلیارد دلار ارز ترجیحی از سوی دولت پرداخت شده که بیشتر آن به جیب قشر پردرآمد جامعه رفت. در حالی که قشر ضعیف فقط مقدار کمی از این کمک هزینه را دریافت کردند و بیشترین میزان فشار به آن‌ها وارد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی بیان کرده که سالیانه حدود 400 هزار میلیارد تومان کمک هزینه از طرف دولت به مردم پرداخت می‌شود اما نتیجه آن ثروتمند شدن بیشتر یک گروه و فقیرتر شدن هر روزه بخشی از مردم است.

برنامه دولت سیزدهم برای برقراری عدالت در پرداخت یارانه

در حال حاضر دولت سیزدهم در نظر دارد با برنامه اصلاح قیمت‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از بروز بیشتر فقر در جامعه جلوگیری کند و کمک هزینه اعطایی دولت را به دست مصرف کننده حقیقی برساند. بر اساس گفته‌های مخبر، دولت سیزدهم تا حدودی توانسته مشکلات موجود را مرتفع کند و اکنون هم در نظر دارد تا با کمترین میزان آسیب و تبعات طرح مربوط به اعطای عادلانه یارانه‌ها را اجرا کند. این مقام مسئول از ارگان‌های مربوطه خواسته برای اجرای دست طرح تلاش کنند تا کمترین میزان فشار به اقشار مختلف مردم وارد شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز