کارت یارانه برای نان اعطا می شود؟

لست سکند

همزمان با گران شدن آرد و گمانه زنی‌ها درباره افزایش قیمت نان، شایعه کارت یارانه نان مطرح شد، تا جایی که تصویر دروغین این کارت هم در شبکه‌های اجتماعی همچنان دست به دست می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت سیزدهم قصد دارد در راستای اجرای عدالت و حذف سود گروه خاصی از جامعه، اصلاحات مهمی را رقم بزند. حذف یارانه کالاهای ضروری مثل نان از جمله این موارد است. براساس اعلام مقامات مسئول، یکی از موضوعات مهمی که هم اکنون مورد توجه دولت سیزدهم است، به آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت مستقیم یارانه نان مربوط می‌شود. انتشار این خبر دستاویزی برای سودجویان شده و برخی حتی تصاویری از کارت یارانه خیالی برای نان منتشر کرده‌اند.

ارائه کارت یارانه نان شایعه است

اما در اصل قرار نیست کارت جدیدی برای نان صادر شود. براساس گفته مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، زیرساختی طراحی و تبیین شده تا افراد هنگام خرید انواع کالاهای اساسی مانند نان، در همان زمان یارانه خود را دریافت کنند. طبق گفته‌های محرمیان، هنگام خرید این نوع از کالاها مبلغی از حساب بانکی فرد کسر می‌شود و بقیه هزینه هم جزو یارانه وی خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

با توجه به این موضوع، در این روش یارانه فقط مختص آردی است که به دست مردم می‌رسد. ضمن اینکه برای عملیاتی شدن این طرح به هیچ کارت جدید یا حساب بانکی تازه‌ای هم نیاز نیست. مقامات مسئول اعلام کرده‌اند که قیمت و شکل خرید نان هم هیچ تفاوتی با گذشته پیدا نمی‌کند.

تاکنون مقامات ذی ربط بیان کرده‌اند که یارانه نان و دارو به هیچ عنوان برداشته نمی‌شود. فقط به شیوه‌های مختلفی به دهک‌های مختلف درآمدی منتقل خواهد شد تا به این شیوه عدالت در بین اقشار مختلف برقرار شود. قبل از عملیاتی شدن آزادسازی قیمت‌ها، دولت یارانه‌های مورد نیاز را به سرپرستان خانوار می‌پردازد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز