یارانه یک میلیون تومانی جدید به چه کسانی تعلق می گیرد؟

لست سکند

اخیرا دولت طرحی در قالب امنیت غذایی بر روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی کرده که طی آن کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دارای مشکلات تغذیه‌ای شناسایی و تحت حمایت قرار می‌گیرند. بر اساس این طرح تاکنون ۱۲۵ هزار کودک شناسایی و مشمول دریافت اعتبار یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با گذشت یک ماه از آغاز این طرح، ۵۰ هزار خانوار از آن استفاده کرده‌اند، ادامه داد: این طرح با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون و بهداشت و از طریق درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به شیوه اجرای این طرح، بیان کرد: با تولد هر نوزاد، کارت سلامت حاوی اطلاعاتی همچون اندازه دور سر، وزن و قد کودک صادر می‌شود، اگر کودکی شاخص‌های لازم را نداشته باشد، مختصات سلامتی او زیر خط سلامت قرار گرفته و نیازمند توجه ویژه است. در این میان قاعدتاً برخی خانواده‌ها توان تامین امنیت غذایی کودک خود را ندارند، در این راستا، ۱۴۰ هزار کودک دچار مشکل امنیت غذایی در سطح کشور شناسایی شده است.

جزییات طرح امنیت غذایی

وی با اشاره به شناسایی نشانی سرپرست خانوار این کودکان، گفت: از این ۱۴۰ هزار کودک، ۱۵ هزار نفر در دهک درآمدی بالای 8 قرار داشتند که مشمول مشاوره شدند. اما ۱۲۵ هزار کودک باقیمانده مشمول طرح حمایتی مذکور می‌شود.

راز آسمان پایتخت

عسگریان با اشاره به تامین بودجه این طرح از سوی دولت، بیان کرد: به ازای هر کودک نیازمند تغذیه مضاعف، مبلغی برای خرید اقلام سبد غذایی تعریف شده و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. به عبارت دیگر، برای کودکان دهک درآمدی 1 تا 5، یک میلیون تومان و برای کودکان با دهک درآمدی ۶ و هفت، ۶۰۰ هزارتومان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۱ قلم کالای سبد غذایی کالابرگ، عنوان کرد: این طرح شامل ۱۱ قلم دارای پروتئین و ویتامین بوده، اما خانوار مشمول می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم کالابرگی، گوجه فرنگی، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، عدس و مغزدانه نیز خرید کند.

به نقل از ایسنا، معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه مشمولان تنها مجاز به خرید اقلام ذکر شده هستند، گفت: هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کارت سلامتی کودک را بررسی می‌کند. در صورت بهبود وضعیت کودک، طرح مربوطه تمدید می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز