جزئیات یارانه 4 میلیون تومانی برای مادران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در راستای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده، تا سقف 4 میلیون تومان یارانه نقدی برای این مادران واریز می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس صولت مرتضوی در حاشیه مراسم «آغاز فاز نخست طرح ملی یسنا» به خبرنگاران گفت: مادران باردار یا شیرده که در دهک اول درآمدی قرار دارند، شامل این یارانه خواهند شد. شروع این طرح از استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان، ایلان و کهکیلویه و بویر احمد است.

بر اساس گزارش ایسنا مرتضوی از شناسایی 27 هزار و 500 مادر در گام نخست خبر داده و گفت: در طول مدت 6 ماه آنها تا سقف 4 میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. این مبلغ به کارت یارانه واریز می‌شود؛ اما آن را می‌توان تنها برای خریداری اقلام تعریف شده خرج کرد. فاز نخست این طرح طی مدت 6 ماه اجرا می‌شود.

طرح امنیت غذایی

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای طرح امنیت غذایی کودکان با تغذیه ناکافی خبر داد. بر این اساس کودکان دهک‌های اول تا هفتم درآمدی که دچار لاغری، کم‌وزنی و کوتاهی قد هستند، تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت. کودکان دهک‌های اول تا پنجم مشمول اعتبار یک میلیون تومانی خواهند شد و به کودکان دهک‌های 6 و 7 اعتبار 600 هزارتومانی تعلق می‌گیرد. این اعتبار جهت تهیه بسته غذایی تخصیص می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

دکتر زهرا قیومی همچنین در خصوص طرح حمایت از مادران باردار و شیرده گفت: اعتبار حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی شده ماهیانه 400 هزارتومان شارژ خواهد شد که قابل استفاده برای خرید اقلام معین در فروشگاه‌های طرف قرارداد است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز