جزئیاتی از یارانه جدید سال آینده

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق مصوبه مجلس قرار است یارانه 45 هزار تومانی و یارانه معیشتی سال آینده حذف شود و منابع آن به صورت ادغام  شده به حساب یارانه‌بگیران واریز شود. یک عضو کمیسیون تلفیق نیز از پرداخت یارانه کالایی در سال 1401 خبر داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، سخنگوی تلفیق بودجه 1401 گفت: کمیسیون تلفیق، قصد حذف یارانه نقدی را دارد. تمام یارانه‌ها ادغام شده و به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید:

رحیم زارع در این باره افزود: یارانه‌های سال آینده نسبت به سال جاری افزایشی خواهد شد ولی سازوکار آن مشخص نشده است.

راز آسمان پایتخت

دیگر عضو کمیسیون تلفیق، از حذف یارانه‌های معیشتی و بنزینی در سال آینده گفت؛ این دو یارانه در لایحه بودجه سال آینده همانند سال‌های قبل تفکیک نشده است.

بودجه پرداخت یارانه به چه میزان است؟

بنابر لایحه بودجه 73 میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی 45 هزار تومانی و همچنین یارانه معیشتی در نظر گرفته شده که این موضوع نشانگر حذف این دو یارانه و ادغام منابع آن است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی اعلام کرد منابع بخش هدفمندی در سال آینده 546 هزار میلیارد تومان است که این بودجه شامل انواع یارانه پرداختی از جمله یارانه نان و دارو، نهاده‌های دامی، تولید و … می‌شود. همچنین یارانه جدید سال آینده به صورت بن کالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: یارانه نقدی و معیشتی بنزین به صورت نقد پرداخت خواهد شد و مجلس جهت کمک به خانوارها یارانه کالایی نیز در نظر گرفته است. این یارانه به صورت بن خرید کالا تخصیص می‌شود و هر ماه شارژ خواهد شد. البته اگر زیرساخت لازم برای اعطای یارانه کالایی فراهم نباشد، به طور موقت نقدی پرداخت می‌شود.

گفتنی است  پیش از این قرار بود از دی ماه یارانه‌ها به همین شکل پرداخت شود ولی عدم وجود زیرساخت‌ها، سبب ادامه روند پیشین شد.

با توجه به گفته‌های میرتاج‌الدینی یارانه کالایی مشروط به حذف ارز 4200 تومانی است و احتمالا مجلس با حذف آن موافق باشد زیرا یارانه جدید برای سال آینده را تصویب کرده است.

چه کسانی یارانه جدید دریافت می‌کنند؟

با حذف یارانه نقدی و معیشتی و ادغام منابع آن، 73 هزار میلیارد تومان بودجه به 60 میلیون نفر اختصاص می‌یابد؛ یعنی به هر نفر 100 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

همچنین احتمال دارد دولت چند دهک یارانه بگیران نقدی را حذف کند، زیرا مشمولان جامعه هدف 60 میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “جزئیاتی از یارانه جدید سال آینده

  1. l گفته:

    چرا مردوم را به مسغره گرفتین با این 45تومان یارانه بزارید دردگرانی بسوزیم همه رامسغره میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز