جریمه ۵۰ میلیونی برای جشن تولد در ایام کرونا

لست سکند

شاید در این روزها که کرونا در کشورمان به اوج رسیده تولد شما هم نزدیک باشد و وسوسه شوید یک تولد جمع و جور با تاکید بر این که پروتکل های بهداشتی هم قرار است رعایت شود، بگیرید اما اگر خطر یک جریمه کلان را حس کنید همچنان به وسوسه خود عمل می کنید؟

به گزارش کاماپرس، در حالی که کرونا رنگ بسیاری از شهرهای ایران را قرمز کرده و مسئولان بهداشت کشور رسیدن تلفات به بیش از 2 هزار نفر در روز را با ادامه روند صعودی مبتلایان دور از انتظار نمی دانند و هشدارهای جدی در مورد خطرناک بودن هر گونه دورهمی و جشن می دهند باز هم ممکن است برخی از ما به دنبال برگزاری جشن تولد یا ضیافت های مشابه باشیم.

متاسفانه این اتفاق امر نادری نیست و همه ما می دانیم مهمانی ها و جشن های تولد پرشماری کماکان در همین روزهای اوج پیک چهارم کرونا در حال برگزاری است. در این شرایط  تنها جریمه های سنگین می تواند مانع بازی کردن عده ای از ما با جان خود و دیگران شود.

این جرایم در صورتی بازدارندگی خواهند داشت که اولا به صورت قانون درآیند و ثانیا در مورد همه حتی مسئولان و افراد صاحب نفوذ هم بدون تبعیض اجرا شوند؛ اتفاقی که اخیرا برای یک مقام بلندپایه اروپایی افتاده است.

راز آسمان پایتخت

آن طور که ایسنا گزارش کرده پلیس شهر اسلو، پایتخت نرو خانم ارنا سولبرگ، نخست وزیر این کشور را به بخاطر رعایت نکردند محدودیت‌های کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم جشن تولد خانوادگی جریمه کرده است. مبلغ این جریمه هم 2 هزار دلار بوده که با دلار 25 هزار تومانی حدود 50 میلیون تومان است.

به نظر می رسد چنین جرایمی می تواند برای ممانعت از برگزاری جشن تولدها و ضیافت های خانوادگی در ایران نیز  که برخی مسئولان نیز در آنها حضور می یابند یا خود برگزار کننده آن هستند، کارآمد باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز