جریمه طرح ترافیک چقدر است؟

نرخ جریمه طرح ترافیک، جهشی بزرگ در سال 1400 را تجربه کرد. به طوری که جریمه 20 هزار تومانی برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک بازدارنده نبود و به همین دلیل، به 78 هزار و 750 تومان افزایش پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ترافیک و بازار خودرو دیجیتال اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جریمه ورود بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک، 78 هزار و 750 تومان است و این مبلغ از کیف پول شهروندی کسر خواهد شد.

قوانین اصلی طرح ترافیک

هم‌زمان با شیوع گسترده کرونا و آلودگی هوا، طرح ترافیک از ساعت 8:30 تا 16 اجرا می‌شود. همچنین افرادی که قبلا وارد این محدوده شده‌اند از ساعت 14 تنها یکبار امکان خروج دارند. ساکنان محدوده‌های ترافیکی نیز در صورت تایید اطلاعات خود می‌توانند تا پیش از ساعت 9 خروج و پس از 16 تنها یک بار ورود رایگان به محدوده سکونت خود داشته باشند.

گفتنی است تمام خودروهای پلاک تهران در هر فصل ۲۰ روز سهیمه تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا دارند. این سهمیه برای خودروهای غیر از پلاک تهران ۱۵ روز است که با داشتن این سهمیه ورود و خروج از طرح ترافیک بدون هزینه است.

راز آسمان پایتخت

شهروندانی که قصد تردد با مجوز دارند نیز، باید پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک از اپلیکیشن تهران من مجوز را رزرو کنند.

نرخ مجوز طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی ۶۳ هزار تومان و برای خودروهای با معاینه فنی برتر ۴۴ هزار تومان است. خودروهای هیبریدی و برقی نیز مشمول تخفیف می‌شود و تنها باید هفت هزار تومان بپردازند.

لازم به ذکر است طرح ترافیک اصلی از شمال به خیابان‌های مظهری و فاطمی، از جنوب به شوش و از شرق به خیابان‌های سپاه، شریعتی و 17 شهریور و از سمت غرب به خیابان کارگر محدود است.

زاکانی: پیگیر لغو منع تردد شبانه هستیم

به گزارش دنیای اقتصاد، گروهی از کارشناسان ترافیکی معتقدند تغییر در زمان اجرای طرح ترافیک بدون لغو منع تردد شبانه در پایتخت که در فاصله ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود، می‌تواند موجب تشدید ترافیک در بازه زمانی اتمام طرح -ساعت ۱۷- تا زمان شروع منع تردد شود و در نتیجه بار ترافیک نه تنها به شکل بهتری توزیع نمی‌شود، بلکه بازه پیک به ساعات شب کشیده می‌شود.

از این رو شهرداری تهران نیز به دنبال لغو منع تردد شبانه دست‌کم در تهران است؛ هرچند به نظر می‌رسد اجرای طرح ترافیک در بازه زمانی جدید باید همزمان با لغو این ممنوعیت صورت می‌گرفت تا از شکل‌گیری مشکل ترافیکی با صورت جدید پیشگیری شود.

در همین راستا، شهردار تهران روز گذشته اعلام کرد: شورای عالی ترافیک پیشنهاد لغو منع تردد شبانه را به ستاد ملی کرونا ارائه داده و شهرداری پیگیر لغو این منع تردد است.

علیرضا زاکانی افزود: با جلسه‌ای که در شورای عالی ترافیک داشتیم، به اتفاق قائل به این بودیم که لغو منع تردد شبانه برای ما یک امکان را فراهم می‌کند و همه قائل به لغو این منع تردد با توجه به شرایط فعلی شهر تهران در حوزه کرونا هستند.

وی در پایان گفت: شورای عالی ترافیک پیشنهاد لغو منع تردد شبانه را به ستاد ملی کرونا ارائه داده و پیگیر لغو این منع تردد است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز