جدیدترین محصول ایران خودرو رونمایی شد

شرکت خودروسازی ایران خودرو از محصول جدید خود به نام «تارا» به صورت رسمی رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، شرکت ایران خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نام تارا را برای خودرو K132  انتخاب کرد، تارا در زبان فارسی به‌معنی ستاره است، این واژه ریشه ایرانی دارد و در برخی زبان ها نیز به‌معنی مردمک چشم و ملکه است.

اقتصادنیوز نوشت: شرکت ایران‌خودرو برای گزینش نام مناسب و درخور برای محصول جدید خود، اقدام به فراخوان عمومی کرد که پس از بررسی معنایی، آوایی و زبان‌شناختی، از میان اسامی مختلف، پالایش‌های اولیه انجام و در مرحله بعد، تاییدیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی دریافت و در نهایت نام «تارا» برای این خودرو را برگزید.

تولید انبوه محصول جدید ایران‌خودرو با همکاری بیش از 132 سازنده توانمند ایرانی، قرار است در بهمن سال جاری آغاز شود.

در ابتدای تولید، «تارا» مجهز به نسل جدید موتور تی‌یو5 وارد بازار می‌شود. تولید این خودرو با موتورای‌اف7 توربو و گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

خط تولید بدنه «تارا» با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMT بهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه‌اندازی شده است.

مشخصات فنی تارا

برای تارا پیشرانه‌ی EC5 ایران‌خودرو انتخاب شده است که ۱/۶ لیتری و تنفس‌طبیعی است. این موتور دقیقا همان پیشرانه‌ای است که پژو فرانسه برای نمونه‌ی مونتاژ ایران 301 انتخاب کرده بود تا ایران‌خودرو تولید کند. در بازار اروپا هم، موتور ۱/۶ لیتری از سری PureTech برای پژو 301 قابل‌سفارش است. با‌این‌اوصاف، تارا ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

پیش‌بینی میانگین مصرف سوخت محصول جدید ایران‌خودرو با بنزین تولید ایران مشکل است؛ اما پژو 301 ساخت فرانسه با موتور مشابه ۶/۶ لیتر بنزین استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز