جدیدترین قیمت لاستیک پژو و سمند / ضوابط جدید توزیع تایر اعلام شد

ضوابط جدید توزیع و فروش تایر اعلام شد-کاماپرس

رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران پیش از این با تاکید بر اینکه کاهش عرضه لاستیک ارتباطی با تولید ندارد، سیاست‌های مرتبط با توزیع این کالا را در بروز اختلال در عرضه و گاهی قیمت این محصول اثرگذار دانست. در همین راستا اخیرا اتاق اصناف ایران ضوابط جدید توزیع و فروش تایر را با توجه به ضوابط دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت اعلام کرده است.

کاماپرس در این گزارش، ضمن اعلام جدیدترین قیمت لاستیک برخی خودروها مثل پژو و سمند، ضوابط و محدودیت‌های جدید توزیع و فروش تایر را بررسی کرده است.

قیمت لاستیک پژو 405 ساده

*یکی از لاستیک‌های مناسب برای خودرو 405 لاستیک نکسن 2022 NPRIZ AH5 است. یک جفت از این لاستیک در لحظه تهیه این گزارش با قیمت 5 میلیون و 100 هزار تومان فروخته می‌شود. لاستیک مد نظر در سال 2022 و در کشور کره جنوبی تولید شده است. اندازه این لاستیک 14/60/195 اعلام شده و پنج سال گارانتی دارد.

*لاستیک دیگری که برای خودرو پژو 405 کاربرد دارد، لاستیک فاررود 2023 FRD16 است که یک جفت آن 4 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد. اندازه این لاستیک 14/60/205 است. این لاستیک تولید چین بوده و در سال 2022 ساخته شده است.

قیمت لاستیک سمند

*لاستیک فاررود 2023 FRD16 از لاستیک‌های مناسب سمند است که  قیمت یک جفت آن 4 میلیون و 400 هزار تومان است. این لاستیک محصول کشور چین بوده و در سال 2023 تولید شده است. اندازه این لاستیک فاررود 15/60/205 اعلام شده و 5 سال نیز گارانتی دارد.

راز آسمان پایتخت

*آپولو ALNAC 4G لاستیک دیگری بوده که برای سمند مناسب است. این محصول که در هند تولید شده با قیمت مناسب هر جفت 1 میلیون و 850 هزار تومان، به فروش می‌رسد. این محصول تولید 2021 بوده و اندازه آن 15/60/195 است.

بیشتر بخوانید:

اعلام ضوابط جدید فروش و توزیع لاستیک

اتاق اصناف ایران با اعلام ضوابط جدید فروش و توزیع تایر، عنوان کرد: اتحادیه‌های صنفی مرتبط با فروش تایر سواری و واحدهای بازرسی، مکلفند برای اطمینان از توزیع مکفی و با قیمت مطابق با ضوابط نرخ‌گذاری تایرهای وارداتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

ممنوعیت فروش تایر بین عمده فروشان

طبق ضوابط اعلام شده، فروش تایر از نقش عمده فروش به عمده فروش دیگر ممنوع است. همچنین عمده فروش تایر مجاز به فعالیت خرده فروشی یا ثبت سند خروج کالا از نقش عمده فروش به نقش خرده فروش نیست.

بر این اساس عمده فروش می‌تواند صرفا 10 درصد از تایرهای خریداری شده از حلقه قبل (تولیدکننده یا وارد کننده) را برای مصرف‌کننده نهایی توزیع کند. همچنین موظف است اطلاعات کامل مصرف کننده نهایی را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.

مهلت توزیع تایرهای خریداری شده توسط عمده‌فروشان حداکثر یک هفته است و باید حداقل 80 درصد از تایرهای دریافت شده در بازه زمانی مذکور به فروش برسانند. بنابراین ظرف یک هفته تایرهای سواری پر مصرف باید از عمده فروش به دست خرده فروش برسد.

با توجه به محدودیت ناشی از شفافیت، فروش هر سایز تایر به صورت جداگانه اعمال می‌شود و عملکرد عمده‌فروشان در خصوص توزیع کالاهای کم تقاضا، مجزا از تایرهای پرتقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد، در نتیجه انباشت سایزهای کم تقاضا باعث ایجاد محدودیت برای دریافت مجدد تایر توسط تامین کننده نخواهد بود. این در حالی است که در گذشته عمده فروشان اگر انباشت سایز کم تقاضا داشتند، نمی‌توانستند تایر پرتقاضا دریافت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تمامی واحدهای صنفی دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت که فاقد جوازند باید تا پایان بهمن 1402 مجوز لازم را اخذ کنند، پس از پایان مهلت مقرر از توزیع تایر به فعالان فاقد جواز معتبر جلوگیری می‌شود.

فراهم شدن امکان ثبت نام برای تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب

همچنین امکان ثبت نام برای تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که فروشنده تایر، آپاراتی و پنچرگیری هستند هم در سامانه جامع تجارت وجود دارد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، از اول بهمن 1402 درج اطلاعات کامل مصرف کننده نهایی توسط واحدهای خرده فروش در زمان فروش لاستیک الزامی بوده و دریافت کد خرید از خریدار و درج در سامانه جامع تجارت به منظور تکمیل فرایند خرید ضروری است.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق اصناف ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جدیدترین قیمت لاستیک پژو و سمند / ضوابط جدید توزیع تایر اعلام شد

  1. اشکان گفته:

    سلام/یعنی دیگه نمیتونیم کافینت ثبت نام اینترنتی انجام بدیم؟
    مورد بعداینکه سایت فروش آنلاین خیلی وقته ک بسته شده بازنمیشع؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز