جاذبه های تابستانی جزیره کیش

بسیاری از خانواده‌هایی که در تعطیلات نوروز یا دیگر ایام تعطیلی امکان مسافرت را ندارند، با فرا رسیدن تابستان عزم سفر می‌کنند. سفر به مناطق بکر و آرامی مانند جزیره کیش هم یکی از گزینه‌های پرمخاطب سفرهای تابستانی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جزیره کیش با وجود اینکه در تابستان بسیار شرجی و گرم است ولی تفریحات تابستانه مناسبی دارد که مسافران را از سراسر کشور جذب خود می‌کند. تفریحات کیش در این فصل انواع متفاوتی دارد، از پرطرفدارترین تفریحات مورد توجه خانواده ها می توان به تفریحات آبی اشاره کرد. این جزیره به دلیل داشتن خلیج فارس و دیگر امکانات تفریحی آبی هم در روزهای گرم تابستان طرفدار دارد. اما در این گزارش تعدادی از جاذبه‌های تابستانی کیش به خوانندگان معرفی خواهد شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

مجموعه ای از محل های اقامت مانند هتل، آپارتمان، سوئیت و ویلا برای گردشگران در کیش فراهم شده است تا ضمن لذت از فضایی دلنشین تجربه ای به یاد ماندنی را هم با خود به یادگار ببرند. بهتر است قبل از سفر کارهای رزرو هتل را به دقت انجام دهید تا به محض رسیدن به جزیره کیش از لحظه لحظه های سفرتان لذت ببرید.

راز آسمان پایتخت

کشتی یونانی

این کشتی خارجی که سالیان سال است در جزیره کیش لنگر انداخته، از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود. کشتی یونانی در انگلیس ساخته شد و چون آخرین صاحب آن اهل یونان بود، یونانی نام گرفت. این کشتی در هنگام غروب جزیره تماشایی است و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

شهر زیرزمینی کاریز

مسافران جزیره کیش، امکان بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را هم دارند. کاریز یکی از قنات‌های 2 هزار و 500 ساله است که مسافران می‌توانند از نزدیک سیستم این قنات‌ها را ببینند. از آنجایی که تونل‌های کاریز جزیره کیش بالغ بر 5 مایل است،کاریز را بیشتر به یک شهر زیرزمینی تبدیل می‌کند.

مجتمع درخت سبز جزیره کیش

در ناحیه شمالی جزیره کیش، منطقه‌ای پر از درختان سبز وجود دارد، این ناحیه با نام دره پرتقالی شناخته می‌شود. این منطقه در کنار درخت قدیمی انجیر ساخته شده که برخی از مردم مناطق محلی مدعی هستند حدودا 600 سال سن دارد.

پارک دلفین

این پارک در زمینی به مساحت 170 هکتار بنا شده است. در این منطقه انواع باغ‌ها و خانه دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌ها وجود دارد. بازدید کامل از این پارک ساعت‌ها زمان می‌برد، چون علاوه بر باغ و خانه دلفین‌ها، این محوطه باغ پرندگان را هم شامل می‌شود.

شهر باستانی حریره

طبق اطلاعات موجود شهر حریره از قرن هشتم در جزیره کیش واقع شده و حتی سعدی، شاعر پرآوازه این قرن، هم در کتاب گلستان از آن نام برده است. خرابه‌های این منطقه به نوعی بیانگر رونق آن است و از لحاظ معماری باستانی هم زیبا به نظر می‌رسد.

پارک ساحلی کیش

این پارک که به نام پارک ساحلی مرد ماهیگیر شناخته می‌شود، دارای مجسمه‌ای 12 متری است که به نوعی نماد مرد ماهیگیر است. این مجسمه هم جزو جاذبه‌های دیدنی کیش محسوب می‌شود که در سمت شرق جزیره قرار دارد. خیلی از گردشگران برای ساختن مجسمه‌های شنی به این منطقه مراجعه می‌کنند.

مرتبط با : سفرانهکیشلندیار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز