ثبت نام یارانه نقدی در سال 1400 را چگونه انجام دهیم؟

لست سکند

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ثبت نام انواع یارانه نقدی – یارانه 45500 تومانی و یارانه معیشتی – نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان نیست و ثبت نام به صورت غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، اگر جزو جاماندگان دو یارانه نقدی مستمر پرداختی توسط دولت – یارانه 45500 تومانی و یارانه معیشتی – هستید ، امسال فرصتی جدید برای ملحق شدن شما به فهرست یارانه بگیران فراهم شده است.

شرایط دریافت یارانه به این صورت است که ابتدا باید ثبت نام خود را در سامانه مربوطه که متعاقبا اعلام می شود انجام دهید و پس از راستی آزمایی اطلاعات شما، این که واجد شرایط دریافت یارانه هستید یا خیر به شما اعلام می شود.

مقدمات ثبت نام متقاضیان فراهم شده است

تازه ترین تحولی که در این زمینه روی داده این است که در پی برنامه دولت برای ثبت‌نام از جاماندگان یارانه فعلا با ابلاغ آیین‌نامه مربوطه، باید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مقدمات ثبت‌نام متقاضیان را فراهم و در نهایت فهرستی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند تا پرداخت صورت گیرد.

راز آسمان پایتخت

نکته مهم این که در حال حاضر نیازی به مراجعه داوطلبان به سازمان هدفمندی یارانه ها یا هیچ سازمان دولتی دیگری برای ثبت‌نام وجود ندارد و متقاضیان فعلا باید منتظر اعلام وزارت رفاه برای ثبت‌نام الکترونیکی باشند.

ایسنا در این باره نوشته است؛ بر اساس مصوبه دولت، ثبت‌نام همه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از‌ جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، بر اساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین و در حد وصولی دریافتی‌ها (منابع) جدول تبصره (۱۴) انجام خواهد شد.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

نیازی به مراجعه حضوری نیست

ضمنا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخ‌گویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش‌های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد. در این مدت برخی داوطلبان برای ثبت‌نام یارانه به صورت حضوری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده یا اینکه ابهاماتی در رابطه با نحوه ثبت‌نام داشته‌اند، اما لازم به یادآوری است که تا زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط ثبت‌نام را فراهم نکرده و در این رابطه اطلاع‌رسانی نکند، هیچ ضرورتی برای مراجعه وجود ندارد.

این در شرایطی است که طبق اعلام اخیر حاجتی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، پیش از این در جلسات متعددی که بین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه برگزار شده، توافقاتی در رابطه با تبادل بانک‌های اطلاعاتی صورت گرفته و وزارت رفاه مسئولیت آماده‌‌سازی بستر ثبت‌نام از‌ جاماندگان را بر عهده دارد و هر زمان که ثبت‌نام نهایی صورت گرفته و فهرست متقاضیان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شود، آنگاه این سازمان پرداخت را در یارانه آن ماه اعمال خواهد کرد.

تخصیص بودجه برای پرداخت یارانه به متقاضیان جدید 

شایان ذکر است این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود منابع لازم برای ورود افراد جدید با استفاده از ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ درصد منابع که در قانون وجود دارد، فراهم شده و این سازمان آمادگی پرداخت جدید را خواهد داشت. بر این اساس، با فراهم‌شدن بسترهای لازم از سوی وزارت رفاه، ثبت‌نام باز هم حضوری نبوده و از طریق آدرس الکترونیکی انجام می‌شود که آن را این وزارتخانه اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ بنابراین هیچ‌یک از متقاضیان نباید هیچ‌گونه مراجعه حضوری به وزارت رفاه یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “ثبت نام یارانه نقدی در سال 1400 را چگونه انجام دهیم؟

  1. جمیله قصری خوزانی گفته:

    سلام این خانم جمیله قصری مددجوی کمیته امداد است تا الان خط بنام خودش نداشته ولی خدایی و انسانی درستش نیست نه وام یک میلیونی اولی رو گرفته نه دومی رو ماهانه ۷۵۰ هزار اجاره خانه میده حقوق هم ۳۵۰ هزار تومان دارد وام به این میرسه خدایش چکار باید کنه پیامک هم داده همون شماره ۴ رقمی ولی بی نتیجه بوده ممنون

  2. جمیله قصری خوزانی گفته:

    سلام برای لایک پیام ندادم راجع به این خانم که گفتم مددجوی کمیته امداد است نه وام یک میلیونی اولی را گرفته نه یک میلیون دومی را چکار باید بکنه ماهانه ۷۵۰ هزار باید اجاره خونه بده ۳۵۰ هزار هم حقوق دارد خدایش وام نگیرد ظلمه اصلأ به این میرسه

  3. حمید گفته:

    سلام بنده کارپرداز یک اداره هستم ونیازبه یارانه دارم وپسرم که ازدواج کرده از آنها هم قطع است چون از من قطع است چکار باید بکنم

  4. Goll Sadat گفته:

    سلام من و خواهرمعلولم از جامانده یارانه نقدی هستیم ، معیشتی ثبت نام کردیم ولی هنوز بهمون تعلق نگرفته چون گفته شده کسایی که یارانه نقدی نمیگیرن، معیشتی هم تعلق نخواهد گرفت ، دیگه تا کی با این گرونی بدون یارانه میشه تحمل کرد من سه عضو معلول ام اسی داشتم که یکیشون بخاطر کمبود حمایت در اثر زخم بستر برحمت خدا رفت ، خودمم تا حالا چند دفعه مردمو زنده شدم با هنرهای دستیم اموراتمو گذروندم ، نوش دارو پس از مرگ سهراب چه فایده خواهد داشت ،دولت به افراد محروم که تا کنون یارانه ای دریافت نکردن بدهکاره و حقه افراد محروم رو باید بیشتر از افراد معمول که یارانه می‌گرفتن ادا کنه

  5. فرهاد f گفته:

    سلام فرهاد هستم م چند ساله که بیکار شدم درحال حاضر درمنزل خواهرم می‌مانم یعنی اویزانه آنها شدم روزی هزار دفع آرزوی مرگ میکنم هر کاری رفتم موقت بوده تاتیانا.یک ریال ازهیچ دولتی نگرفتم نه یارانه. نه وامی هیچ فقط بدبختی بمن رسیدوبس

  6. باقر علیپور موبندانی گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین.من باقر علیپور موبندانی با۴۳سال سن آواره و بیکار و از همسرم جدا شدم و از هیچ یک از مزایای دولت جمهوری اسلامی حتی یارانه نقدی یا معیشتی یا سهام عدالت تا به امروز نگرفتم.از شما مسئولین گرامی عاجزانه و خواهشمندم بنده رو برای گرفتن یارانه نقدی و همچنین سهام عدالت راهنمایی و ثبت نام بفرمایید. واقعا بیکار و بی درآمد هستم و مستحب گرفتن یارانه نقدی و سهام عدالت هستم.از شما مسئولین محترم خواهشمندم تقاضای بنده رو مورد توجه قرار دهید.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز