ثبت رکورد جدید سرعت با ریماک نورا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حضور غول‌های سرعت در دنیای خودرو موضوع عجیبی نیست ولی ریماک نورا فقط یک ابرماشین معمولی نیست که رکوردهای سرعت را جا به جا کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ریماک نورا (Rimac Nevera) یک هیولای برقی ساخت کرواسی است که قوانین عملکردی را بازنویسی کرده و مرزهای دنیای خودرو را جابجا کرده است. این خودرو در آخرین رکوردی که به ثبت رسانده، موفق شده است به سرعتی بیش از 275 کیلومتر بر ساعت در حرکت رو به عقب دست یابد که عدد و رقم بسیار شگفت‌انگیزی است.

دستیابی به این سرعت فقط ثبت یک رکورد سرعت محض نیست بلکه نشان می‌دهد که موتور انقلابی ریماک نورا در حالت حرکت رو به جلو و حرکت رو به عقب چه توانایی‌هایی دارد.

نیروی پیشران ریماک نورا را چهار موتور برقی مستقل تأمین می‌کنند که هر یک نیرویش را به طور مستقیم به یک چرخ می‌فرستد. این موضوع نیاز به گیربکس‌های سنتی و دارای محدودیت را برطرف می‌کند و حتی هنگام حرکت به عقب نیز گشتاور و چالاکی بی‌نظیری تولید می‌شود. چهار موتور برقی این خودرو در مجموع 1914 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

در سال 2022 خودرو برقی ریماک نورا با سرعت 415 کیلومتر بر ساعت مدعی سریع‌ترین خودرو برقی جهان بود و اکنون نگاهش به ثبت نوع دیگری از رکورد است، یعنی رکورد بیشترین سرعت در حرکت رو به عقب که یک خودرو توانسته به آن دست یابد.

ثبت رکورد سرعت ریماک نورا در حرکت رو به عقب در پیست پاپنبرگ آلمان و با رانندگی گوران درنداک انجام گرفت و این خودرو برقی موفق شد سرعت 275.74 کیلومتر بر ساعت در حالت رو به عقب را به ثبت برساند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز