تولیدات سایپا به ۱۲ کشور دنیا صادر شد

لست سکند

آمارهای سامانه کدال حاکی از آن است که از ابتدا تا پایان مهرماه امسال دومین خودروساز بزرگ کشور، سایپا، ۲۱۱ دستگاه خودروی صادراتی کامل و هزار و ۸۰ قطعه نیمه‌کامل خودرو- اس. کی. دی- را صادر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایرنا، از ابتدا تا پایان مهرماه امسال انواع خودرو به ارزش ۷ میلیون و 217 هزار و ۲۶۵ دلار به ۱۲ کشور صادر شد. از این میزان صادرات ۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۸۴ دلار خودرو هزار و ۵۰۰ سی‌سی به ۸ کشور صادر شده است.

اخبار بازار خودرو:

رتبه اول خریدار خودروی ایرانی به جمهوری آذربایجان با خرید ۹۷۱ هزار و ۸۹۸ دلار تعلق می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

چین، اسپانیا، روسیه، سنگال، اوکراین، عراق و ترکیه نیز به ترتیب بعد از آذربایجان قرار دارند.

بر اساس آمار گمرک، صادرات خودروهای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار سی‌سی از ابتدا تا مهرماه امسال، ارزش صادراتی معادل ۴۴۹ هزار و 124 دلار داشته است. این مبلغ صادرات به ۶ کشور عراق با ۲۷۴ هزار و ۲۲۵ دلار، سنگال به ارزش ۶۳ هزار و ۶۰ دلار، اسپانیا با ۴۰ هزار و ۱۹۸ دلار، روسیه با مبلغ ۳۴ هزارو ۷۲۵ دلار، تایوان به ارزش ۳۳ هزار و ۷۵۲ دلار و به امارات با ۳ هزارو ۱۶۴ دلار تعلق دارد.

بنا بر آمارها خودروهای دو هزار تا ۲۵۰۰ سی‌سی به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار به جمهوری آذربایجان صادر شده است.

همچنین در هفت ماه اول امسال صادرات ۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۳۲ دلار خودروی نیمه دیزلی و دیزلی ۲۵۰۰ تا ۳ هزار سی‌سی به عراق انجام شده است.

تایوان نیز ۸۰ هزار دلار خودروی نیمه دیزلی ۱۵۰۰ سی‌سی تا ۲ هزار سی‌سی از محصولات ایرانی  به کشور خود وارد کرده است. گفتنی است روسیه نیز یک هزار و ۹۲۹ دلار از این نوع خودرو را خریداری کرده.

گفتنی است کشورهای کویت، ونزوئلا و چند کشور دیگر، مجموعا ۸۲۵ هزار و ۸۹۶ دلار خودروهای حمل کالا و متفرقه از ایران خریداری کرده‌اند.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “تولیدات سایپا به ۱۲ کشور دنیا صادر شد

    • ترابی گفته:

      خدا وکیلی برین به این دولت افتخار کنین. یعنی خود آمریکا و بزرگترین بازاریاباشم نمی تونستن پراید صادر کنن🤣. من الان فهمیدم ما به واقع ابر قدرت اقتصادی هستیم

  1. سیدجواد گفته:

    هنگامی که تولیدات این دوخودروساز بی کیفیت را میتوانند به کشورهای دیگر صادر نمایم بهتر نیست کل خودروها را صادر کنید و برای ما ملت ایران به جای طلبی کا از کشورهای ‌‌کره . چین و غیره دارید بجاش خودرو دارد کنید هم دولت پول بلوکه شده را نقد کرده و هم ملت ایران خودروی سواری ارزان و باکیفیت سوار میشود . تا خودسازان داخلی صادرات و ارز آوری برای دولت عزیز داشته باشد . ما به ضرر خودرو سازان راضی نیستیم .

  2. alirezaiehaftador گفته:

    خو اونا به دلار میخرن خیلی واسشون ارزونه نه ما که به ریال میخریم شاید چینی ها دو ماه کار کنن بتونن پراید بخرن ولی ما ۳۶ ماه ماهی پنج میلیون باس پسانداز کنیم تا بتونیم بخریم😰🤦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز