توضیحات ایران خودرو خجالت آور بود

ایران خودرو در جریان تصادفات زنجیره‌ای که اخیرا اتفاق افتاد، دفاعیات عجیبی را درباره باز نشدن ایربگ‌ها مطرح کرد. این مجموعه استدلال کرده که چون برخورد با خودروها از پشت بوده، ایربگ‌ها عمل نکرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، توجیهات عجیب و غریب ایران خودرو در جریان تصادفات اخیر باعث شده تا موج جدیدی از اعتراضات شکل بگیرد. اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان کرده که دلایل ایران خودرو درخصوص باز نشدن ایربگ‌ها غلط و بهانه جویی بود. تصاویر منتشر شده نشان دهنده این است که خودروها از عقب و جلو آسیب‌های جدی دیده‌اند. دفاعیات این شرکت خودروساز داخلی به نوعی خجالت آور بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر سلیمی تا زمانی که این شرکت‌‌های خودروساز، دولتی شناخته می‌شوند نمی‌توان انتظار داشت که سطح کیفیت تولیدات آن‌ها بهبود پیدا کند. رانت دولتی که ایران خودرو دریافت می‌کند باعث شده تا این گروه خودروسازی به فکر بهبود کیفیت تولیدات خود نباشند. این موضوع به خوبی در جریان حادثه اخیر مشخص شد.

نظر یک نماینده مجلس درباره واگذاری خودروسازی‌های داخلی

این عضو کمیسیون مجلس معتقد است که اگر دو شرکت خودروسازی ایرانی ضررده محسوب می‌شوند، باید مقدمات برای واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی فراهم شود. در صورتی که دولت نه تنها این اقدام را انجام نمی‌دهد بلکه برای این دو شرکت امکانات و پول هم فراهم می‌کند. به نظر سلیمی تا زمانی که برای واگذاری این دو شرکت خودروسازی به بخش خصوصی زمینه سازی لازم صورت نگیرد، مشکلات همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

البته این نماینده مجلس به مصوبات موجود درباره واگذاری دو شرکت خودروسازی داخلی اشاره کرده است. وی بیان کرده که در مجلس دهم درباره این موضوع تصمیم گیری شد اما نه دولت قبلی و نه دولت فعلی این مصوبات را اجرایی نکرده‌اند.

در جریان تصادف زنجیره‌ای اخیر بهبهان، ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد و طی این حادثه تعداد زیادی زخمی و چند نفر کشته شدند.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز