اعتراف وزیر صمت درباره کیفیت خودروهای ایرانی

سایه تصادف زنجیره‌ای خودروها در جاده بهبهان – اهواز، همچنان بر سر وزیر صمت سنگینی می‌کند. در این حادثه 58 خودرو با هم برخورد کردند که منجر به فوت پنج نفر و مصدومیت ۴۱ نفر دیگر شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.
به گزارش کاماپرس، باز نشدن کیسه هوای خودروها انگشت اتهام را محکم‌تر از همیشه به سمت خودروسازها و سازمان استاندارد و همچنین وزارت صمت نشانه رفت. حال وزیر صمت برای بازدید از خودروهای آسیب‌دیده در این حادثه تلخ راهی خوزستان شده است. سیدرضا فاطمی امین در حاشیه این بازدید اعتراف کرد که صنعت خودرو سازی ایران در طول سال‌های گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد و روند مناسبی نداشته است.
او که در دولت محمود احمدی‌نژاد معاون وزیر صمت بود، به بازخوانی تصادف زنجیره‌ای پرداخت و گفت: ۵۸ خودرو در این حادثه آسیب دیدند که تنها ۱۷ خودرو کیسه هوا داشتند و از این ۱۷ خودرو کیسه هوای یک خودرو فعال شده است. باید دیدکه از این ۱۷ خودرو چند خودرو کیسه هوای روشن داشتند چون معمولا ناآگاهی وجود دارد و دربعضی از خودروها کیسه هوا خاموش است.
فاطمی امین، پای وزارت راه و شهرسازی را نیز به این پرونده باز کرد و افزود: در خصوص تصادف زنجیره ای جاده بهبهان – اهواز مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی انجام شده تا در کمیسیون ایمنی راه ها این حادثه رانندگی به دلیل تعدادبالای خودرو ها به دقت بررسی شده و عوامل این حادثه کارشناسی شود.
وزیر صمت تاکید کرد: کیفیت خودروهای آسیب‌دیده در این حادثه باید بررسی شود. همچنین تخلفات صورت گرفته نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل و یا خودروهای وارداتی بی‌کیفیت نیز بیشتر از گذشته توجه خواهیم کرد.

راز آسمان پایتخت

تاکید دوباره بر افزایش تولید
فاطمی امین که در مدت کوتاه وزارتش بارها از افزایش تولید گفته و حتی وعده داده به زودی قرعه‌کشی خودرو از روند فروش محصولات داخلی حذف می‌شود، در حاشیه این بازدید باز هم بر افزایش تولید تاکید کرد و گفت: وزارت صمت تاکید ویژه در افزایش تولید و متعادل شدن قیمت خودرو در کشور دارد ضمن اینکه کیفیت خودروها باید قابل قبول باشد.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز