تهران تعطیل نشد / محدودیت های جدید کرونایی از اول آذرماه

لست سکند

تعطیلی دو هفته ای تهران انجام نمی شود، اما قرار است محدودیتهای جدید و جدی تر ضدکرونایی از اول آذرماه تا پایان بیماری کرونا ایجاد شود.
به گزارش کاماپرس، آمار مبتلایان و تعداد مرگ و میر ناشی از مرگ و میر بیماری کرونا همچنان رو به افزایش است. با اینکه بسیاری از نخبگان و روسای دانشگاههای علوم پزشکی خواستار تعطیلی تهران بودند، اما چهل و پنجمین جلسه ستاد کرونا در حالی به پایان رسید که تعطیلی دو هفته ای تهران تایید نشد، ولی اعلام شد محدودیتهای جدید و با نظارت بیشتر در کل کشور تا پایان بیماری کرونا اعمال می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این محدودیتهای جدید می گوید:« اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تدوین شده است. بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار 3، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.»

چه کسب و کارهایی تعطیل می شوند؟

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست ولی اگر شهرستانی در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود. رئیسی در ادامه می گوید:« بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، 150 شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.»

راز آسمان پایتخت

رئیسی درباره حضور فعالیت کارکنان و کارمندان می گوید:« در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.»

او در پایان درباره منع رفت و آمدها به خبرگزاری صدا وسیما می گوید:« تردد خودروها با پلاک بومی در مناطق سطح هشدار قرمز و نارنجی به گونه ای خواهد بود که پلاک های بومی اجازه خروج از شهر ندارند و پلاک های غیر بومی هم وارد شهرهای قرمز و نارنجی نخواهند شد.»
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه این طرح در سطح کشور اجرا می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز