تن ماهی ارزان می شود؟

تن-ماهی-کاماپرس

تن ماهی که در پاییز 1401 با قیمت حدود 30 هزار تومان عرضه می‌شد، پاییز امسال با قیمتی بیش از 70 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. این محصول که در سال 1400 با قیمت حدودی 16 هزار تومان به فروش می‌رسید، طی دو سال با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای روبرو شده است.

به گزارش کاماپرس، پیمان فرشچی مدیر توسعه بازار داخلی و خارجی یک و یک ضمن تایید افزایش قیمت تن ماهی، علت آن را کم شدن تعداد ماهی‌ها در دریاهای جهان اعلام کرده است.

افزایش قیمت جهانی ماهی

پیمان فرشچی ادامه داد: صید بی‌رویه ماهی باعث شده تا مقدار ماهی به طور کلی در جهان کاهش پیدا کرده و به تبع قیمت آن نیز افزایش قابل توجهی داشته باشد.

از نقطه نظر این کارشناس، مسئله افزایش قیمت تن ماهی، تنها مربوط به بازار داخلی ایران نیست.

صید-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

آیا تن ماهی ارزان می‌شود؟

طبق نظر پیمان فرشچی با توجه به افزایش قیمت جهانی ماهی، تولید کننده نیز ضرر کمتری در پروسه گران شدن محصول می‌بیند.

وی معتقد است: تولیدکنندکنندگان تقریبا در حال برگشت به بازار هستند و در شش ماه بعد به احتمال زیاد قیمت تن ماهی به مرور متعادل خواهد شد. البته قیمت این محصول به قیمت قبل برنمی‌گردد، زیرا افزایش قیمتی دو برابری داشته است.

تن ماهی-کاماپرس

 

خارج کردن تن ماهی از قیمت‌گذاری دستوری

به گزارش ایران اکو، طبق گفته فرشچی مسائل مربوط به بسته‌بندی تن ماهی و حجم آن باعث شد تا دولت تن ماهی را از قیمت‌گذاری دستوری خارج کند. به همین جهت تن ماهی امروزه با قیمت حدود 80 هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت واقعی ماهی نیز همین است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز