تماشای فوتبال هم مشمول تحریم شد!

لست سکند

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که قراردادش را با صدا و سیمای ایران به دلیل تحریم ها لغو کرده است.

به گزارش کاماپرس، در حالیکه  پیشتر نیز رسانه‌ملی از پخش برخی بازی‌های فوتبال منع شده بود، گفته‌ها حاکی از آن است که کنفدراسیون آسیا طی نامه‌ای به صداوسیمای ایران ازلغو قراردادش با  این سازمان به دلیل تحریم‌ها خبر داده است.

تصویر این نامه در رسانه‌ها منتشر نشده و به همین دلیل کسی از جزئیات آن و دلایل مورد اشاره ای‌اف‌سی خبر ندارد اما مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، گفت: این فدراسیون نامه‌ای به ای‌اف‌سی نوشته و به این تصمیم اعتراض کرده است.

دبیر فداسیون فوتبال ادامه داد:«  انتظار داریم هرچه سریع‌تر این موضوع توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا حل شود. همانطور که می‌دانید 4 نماینده ایران با هزینه‌هایی که متحمل شده‌اند به قطر سفر کرده‌اند تا در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. هر کدام از این تیم‌ها اسپانسرهایی دارند و مبالغی از آنها دریافت شده و آنها نیاز دارند که مسابقات تیم‌های ایرانی به صورت زنده از تلویزیون پخش شود زیرا این مسئله هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی برای نمایندگان ایران مهم است.»

خواب تازه فیفا برای ایران

راز آسمان پایتخت

آیا ممکن است ای‌اف‌سی و فیفا خواب تازه‌ای برای فوتبال ایران دیده باشند؟ پاسخ دقیق به این سوال آسان نیست اما در گزارشی که در روزنامه همشهری به چاپ رسیده بیان شده که شواهدی هست که نشان می‌دهد فشارهای بیرون از فوتبال روز به روز بیشتر می‌شود. ای‌اف‌سی از این پس دیگر هیچ مبادله مالی با فوتبال ایران نخواهد داشت. حتی تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم نمی‌توانند روی درآمد معمول این بازی‌ها حساب کنند. گفته می‌شود شرکتی که حق تبلیغات محیطی بازی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم خریده، از فروش بیلبورد به شرکت‌ها و برندهای ایرانی‌ها خودداری کرده است.

صداوسیما محدودیت‌ها را دور می‌زند؟

اولین بار نیست که صداوسیمای ایران به دلایل مختلف از پخش بازی‌های فوتبال منع شده اما در بیشتر موارد قبلی راهی برای دور زدن این ممنوعیت‌ها پیدا شده است. یک منبع آگاه در صداوسیما بیان کرد:« تصور می‌کنم هیچ راه قانونی برای پخش بازی‌ها وجود ندارد، ولی این احتمال وجود دارد که صداوسیما محدودیت‌ها را دور بزند.» به گفته این منبع، صداوسیما نزدیک به 2 و نیم میلیون دلار به شرکت اسپورت فایو بدهکار است، اما بعید است تصمیم اخیر ربطی به این بدهی داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز