تلوزیون سونی بخریم یا سامسونگ؟

Comparaison des téléviseurs Sony et Samsung-کاماپرس
لست سکند

تماشای فیلم و سریال بهانه خوبی است تا تمامی اعضای خانواده دور هم جمع شوند و چند ساعتی را کنار هم وقت بگذرانند؛ از این رو انتخاب و خرید تلوزیون، متناسب با نیاز هرخانه‌ای همواره اهمیت ویژه‌ای دارد. شرکت‌های سونی و سامسونگ دو قطب محبوب در تولید لوازم خانگی، به خصوص تلوزیون، محسوب می‌شوند. سری جدید تلوزیون‌های این دو شرکت دارای رابط کاربری 10 هستند و با کیفیت تصویر 4K، در میان تلوزیون‌های باکیفیت و بالارده قرار می‌گیرند. از لحاظ طراحی و ظرافت، هر دو برند سعی در تولید محصولات جذاب و ظریف داشته‌اند.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه و معرفی 4 مدل تلوزیون سونی و سامسونگ می‌پردازد.

تلویزیون سونی مدل 85X80L

این مدل تلوزیون 85 اینچی سونی، هنگام تهیه این گزارش، حدود 114 میلیون تومان قیمت دارد. این مدل تلوزیون سری X8L با صفحه نمایش تخت، از کیفیت تصویر 4K برخوردار است. نسل هشتم کنسول‌های بازی به خوبی بر روی این دستگاه قابل اجراست و بازی‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به راحتی روی این مدل تلوزیون اجرا می‌شوند. این دستگاه دارای گیرنده دیجیتال داخلی است و در صورت تمایل می‌توان گیرنده دیجیتال خارجی را به صورت مجزا تهیه کرد.

تلویزیون سونی مدل 85X80L-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تلویزیون سامسونگ مدل 75QN85B

این مدل تلوزیون سامسونگ با صفحه نمایش 75 اینچی، با قیمت حدودی 115 میلیون تومان عرضه می‌شود. این مدل تلوزیون بالارده سامسونگ، مناسب تماشای فیلم و سریال و همین طور بازی است. این دستگاه قابلیت نمایش تصویر با کیفیت 4K را دارد و صفحه نمایش آن Neo QLED است. با تجهیز این دستگاه به تکنولوژی Wide Viewing Angle، کاربر می‌تواند از هر نوع زاویه‌ای به تماشای تلوزیون بپردازد. در این مدل تلوزیون، نور صفحه به صورت اتوماتیک کم و زیاد می‌شود و در تماشای دراز مدت تلوزیون، از خستگی چشم جلوگیری می‌کند.

تلویزیون سامسونگ مدل 75QN85B-کاماپرس

تلویزیون ال ای دی سونی مدل BRAVIA 55X90K

قیمت حدودی این تلوزیون 55 اینچی با صفحه نمایش تخت، 63 میلیون تومان برآورد می‌شود. این مدل تلوزیون سونی، با کیفیت تصویر 4K و سرعت 120 هرتز، مناسب استفاده روزمره و تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال است؛ این محصول از کنسول‌های نسل نهم بازی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و مناسب کاربرانی است که طرفدار بازی با PS5 هستند. این دستگاه به وزن 18.5 کیلوگرم، از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند. این مدل تلوزیون سونی، با برخورداری از قابلیت screen Reader نیاز افراد نابینا و کم‌بینا را در نظر گرفته و قادر به خواندن متونی است که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند.

تلویزیون ال ای دی سونی مدل BRAVIA 55X90K-کاماپرس

تلویزیون سامسونگ مدل 55QN90B

این مدل تلوزیون سامسونگ را می‌توان با قیمت حدودی 62 میلیون و 180 هزارتومان خریداری کرد. شرکت سونی با تجهیز این دستگاه به تکنولوژی Adaptive Picture، نگاه ویژه‌ای به بحث سلامت بینایی کاربر داشته و در زمان‌های مختلف روز، با توجه به نور محیط، روشنایی و رنگ صفحه نمایش تلوزیون را کم و زیاد می‌کند. صفحه نمایش 55 اینچی این مدل تلوزیون LED است و با ارائه کیفیت تصویر 4K، از کیفیت بصری مناسبی برخوردار است. این دستگاه از گیرنده دیجیتال داخلی و خارجی برخوردار است و تنوع برنامه‌های تلوزیونی در آن، اعضای هر خانواده را سرگرم می‌کند.

تلویزیون سامسونگ مدل 55QN90B-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : انتخاب سنتردیجی کالاسلام باباشهر لوازم‌ خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

18 دیدگاه برای “تلوزیون سونی بخریم یا سامسونگ؟

  1. محسن گفته:

    سلام درود از نظر من تلویزیون سونی حرف اول در کیفیت صوتی تصویری میزنه سامسونگ خوبه تکنولوژی جدید بکار میگیره ولی سونی با اصالت قدیمی و با کیفیت بالای قطعات میتوانیم تا چندین سال استفاده کنیم من با سونی بزرگ شدم تلویزیون سونی x700 دارم سال 88 خریدم هنوزم دارم زدم اتاق خواب ،تلوزیون x85j ,55 اینچ خریدم ضبط سونی ،گوشی سوتی اکسپریا 5 پریمیوم واقعاً کیفیت عالی لرزش گیر عالی ps5 ,هدفون سونی داشتم عالی در کل اگر میخواین هم کیفیت داشته باشید هم تا چندین سال استفاده کنید فقط سونی باید چندین سال قبل که شرکت های سامسونگ ال جی سونی بودن باید می‌رفتین بازار تلویزیون همه رو مقایسه میکردین تلویزیون روشن بودن با 10 دقیقه تماشا متوجه می شدیدن من چی بگم موفق باشید

  2. علیرضامومنی هامانه گفته:

    باتوجه به اینکه من نزدیک به شصت تلویزیون برای اقوام ودوستان خریده ام.تلویزیون سونی راهمیشه برترازسامسونگ دیدم حتی درمراسمهای مذهبی که مامجبوربودیم چندتلویزیون رادرکنارهم برای پخش مراسم بگذاریم همیشه تلویزیونهای ژاپنی کیفیت بالاتری داشتن.من خودم تلویزیون توشیبا داشتم که فوق‌العاده بودوهرگزال جی وسامسونگ به گردش نمیرسیدن

  3. حسن گفته:

    سلام ،وقت بخیر ،سونی پرچم دار تلویزیون از قدیم بوده و است ،اصلا قابل قیاس نیست از هر لحاظ با مارک های دیگر

  4. مصطفی گفته:

    سلام اگه کیفیت سونی رو با قیمت مناسب می خواهید شارپ بخرید آسوده و راحت تلویزیون با تصاویر زیبا و کیفیت ماندگار با سیو پول

  5. آرش گفته:

    سامسونگ امکانات نرم افزاری بالاتری داره ولی کیفیت تصویر که اولویت اول یک تلویزیونه از آن برند سونی هست، سامسونگ البته از ضعف بکلایت سالهاست رنج میبره و هنوز نتونسته این ضعف بک لایت رو کامل بر طرف کنه، در کل کیفیت و دوام قطعات در سونی بالاتره هر چند در طراحی ظاهری از سامسونگ ساده تره و امکانات نرم افزاری ساده تری داره.

  6. علیرضایاربخت گفته:

    قبلارانمی دونم اما درحال حاضربهترین تلویزیون الجی هست بطوریکه سونی هم از پنل الجی استفاده میکنه الجیc3واقعا فوق العاده ست.سونی فقط پول برندش رامیگیره حتی همه دیدیم درزمینه گوشی از سامسونگ وشیائومی شکست خورد اصلامحوشد

    • Hamid گفته:

      با سلام ؛ تکنولوژی سونی و کلا ژاپن تو دنیا حرف اول رو میزنه و فقط نمیشه گفت که چون پنل رو ال جی میزنه. پس ال جی همه فن حریف هست !!! مدیر عامل شرکت سونی حرف قشنگی زده و گفته ؛ برای ما و شرکت سونی کیفیت قطعات حرف اول رو میزنه ؛ و محصولات سونی باید کیفیت بالای خودش رو در همه جای دنیا حفظ کنه . برای ما فرقی نمیکنه که تلوزیون و کلا محصولات سونی در کجای دنیا مورد استفاده قرار میگیره ؛ سونی چه در آسیا ( مثلا در افغانستان باشه ؛ یا در آمریکا و اروپا ) چه در بغداد باشه و چه در کالیفرنیا . باید و باید کیفیتهاشون یکی باشند . برای ما کیفیت مهم هست . پس باید این جمله مدیر عامل سونی رو با طلا حک کرد ؛ چون برای مخاطب ارزش قائل هستند . این رو هم در نظر بگیرید که قطعات داخلی تلوزیون های سونی و کلا محصولات سونی عمر بالایی دارند و اگر ضربه و آسیب بهشون زده نشه به جرات میشه گفت بالای ۵۰ سال هم عمر می‌کنند . یخچال های زمان ۵۰ سال پیش ژاپن هنوز عین ساعت دارند کار میکنند . و تمام . ژاپن یا چیزی رو تولید نمیکنه یا اگر کرد تمام … در مورد مدلهای C3 الجی هم باید بگم که ؛ شما باید هر مدلی رو با هم رده های خودش باید مقایسه کنید ؛ c3 جز بالا رده ها و پرچم دارهای ال جی هست . پس شما این مدل تلوزیون رو با oled های سونی مقایسه کنید می‌بینید که ال جی هیچه . مثل مدلهای A80K و A80L که حدودا ۲۵۰ میلیون تومان هستند .

  7. امید گفته:

    سونی پنل هاشو که اولد باشه رو از ال جی میگیره و وی ای و مینی ال ای دی رو از سامسونگ
    نمیدونم چطوری میگن بهتره .شما یه سر به اولد g4 و c4 ال جی بزنی میفهمی بهترین تلوزیون جهان چیه بعد اینکه اولد ضعف پیکسل بورننینگ داره .پس من اگه باشم فقط مینی ال ای دی های که با کوانتوم دات ترکیب شدنو انتخاب میکنم مثل qn95c هیچ ضعفی نداره .اما سونی هم همیشه در حال رقابته .در کل بین این سه بزند واقعاا هیچ کدوم نمیشه ایراد بزرگی گرفت .الانم بهترین اولد جهان g4 بعد c4 ال جی بعد a95l سونی و بعد s95c سامسونگ اختلافاشون در حد ۱ درصده اما ال جی خیلی بالاتره .

  8. رضا گفته:

    سلام وقت بخیر دیدگاه‌ها باید کارشناسی و همه گیر و نرمال باشه تلوزیون روزانه حدود ۱۲ ساعت کارکرد داره اصلا بدون درنظر گرفتن پشتیبانی خدمات قوی اشتباهه….

  9. مهدی لطفی گفته:

    من تلویزیون سونی جدید هوشمند خرید پشیمانم فقط کیفیت تصویر خوب داره ولی چند عیب دارد
    فلش مموری را به سختی قبول می کند
    ۲ برنامه های گوگل و فروشگاه پلی فیلتر است و خیلی به مشکل با روش سخت نصب می‌شود
    ۳ ضبط یا رکوردر ندارد شما نمی توانید یک برنامه تلویزیونی را ضبط کنید
    ۴نصب برنامه های ایرانی مثل فیلمو خیلی با سخی است
    کلا نرم افزار خیلی بسته ای دارد

  10. Amirsamadiian گفته:

    بادرود به دوستان از نظر فنی وکیفیت تصویر به نظر بنده حرف اول رو درحال حاضر سامسونگ میزنه چرا که بهترین دستگاه‌های سونی پنل هاشون سامسونگ هستن اینو به عنوان تکنسین عرض میکنم بله سونی ی موقعی سونی بود که هنوز الجی و سامسونگ مابه عرصه تصویر نداشته بودن الان ضعف بک لایت وsmdدر دستگاه‌های سونی به وفووور یافت میشه مگه دستگاه‌های full Areay در هر حال من فعلا تصویر سرتر از سامسونگ ندیدم پیکسل رو شما نمی‌تونید درانتهای سامسونگ ببینید ولی در الجی و سونی این قضیه چشم گیر هست و این دو برند الجی و سونی فقط اومدن توبخش نور بازیاد کردن این قسمت ضعف پنلهاشونو پوشش بدن البته این ی نظریه بود سلیقه ها متنوع وقابل احترامن سال خوبی پیش رو داشته باشید عزیزااااااان

  11. محسن گفته:

    سلام درود دوستان عزیز برای بازار رقابت هر اقدامی برای جلو افتادن میکنند شایعه میکنند پنل سونی از فلان برند از قدیم میگن آنچه عیان است چه حاجت به بیان است بله درسته سیستم عامل اندروید تلویزیون سونی بدلیل فیلتر بسته است اما موقعی که که من تلویزیون سونی با سیستم عامل اندروید خریدم هیچ مشکلی نداشت خیلی راحت مدیریت فایل و خیلی از نرم‌افزار های اندروید راحت کار می‌کرد ،هیچ مشکلی نداشت ،ولی با تغییر کشور تقریبا میشه استفاده کرد ،برای ضبط برنامه تلویزیون سونی برای منطقه های مختلف فعال هستند ،من تلویزیون 10 سال پیش که دیجیتال فکر میکردم نداشته با تغییر کشور دارای دیجیتال شد،طبق تجربیات بنده تلویزیون نانو 90 ال جی برای فقط یک هفته داشتم امکانات خوبی داشتن ولی متأسفانه تصویری خوبی نداشت ،کسانیکه تلویزیون ال جی ،یا سامسونگ داشتن ،در طول یک سال دچار سوختگی پیکسل،یا یک خط از بالا تا پایین داشتن ،تلوزیون سامسونگ برادرم سه بعدی خرید که خیلی کم استفاده کردن گوشه ی سمت راست پیکسل به اندازه‌ی یک سکه سوخته ،اما گوشی هر موقع وارد بازار گوشی میشدم انواع برند میدیدم موقعی که حرف از شیائومی نبود ،بعد از چند ماه کل فروشگاه ها پر شد از گوشی سامسونگ ،دلیل چه بود شرکت به تمام نمایندگان ابلاغ کرده بود هر کسی گوشی سامسونگ بفروشد به هر گوشی بستگی به مبلغ دارد از 20 تا 100 هزار تومان جایزه میده ،فعلا که بازار گوشی شیائومی رقابت میکند ،گوشی ال جی هم از صحنه کلا محو شد طبق گفته شرکت ال جی تمرکز به جای تولیدات دیگر بدهد ،گوشی سونی محو نشد در حال تولید هستش چرا از بازار خاورمیانه رفت نمیدونم ،روزی برسه وارد بازار ایران بشه ،ولی آخرین مدل اکسپریا 1 مارک 4 در نمایشگاه mwc 2024رونمایی کند ، به نظر من بد نیست برای یک هفته با سونی زندگی کنید ،باید یک سری چیزا رو فدا کرد ،تا یک چیزی با ارزش تری بدست بیاریم ،موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز