تفاوت های جالب دختران روس با سایر دختران اروپا

دختر روس
لست سکند

وقتی صحبت تفاوت دختران روسیه با دختران دیگر کشورهای اروپا به میان می آید اولین نکته ای که به ذهن می رسد برتری ظاهر آنهاست اما یکی از روانشناسان صاحب نام نکات جالب توجه دیگری را به عنوان تفاوت بین دختران روس و همتایان اروپایی خود مطرح می کند.

به گزارش کاماپرس، ولادیسلاو چوباروف روانشناس روس که سال های متمادی به عنوان روانشناس در روسیه  و فرانسه فعالیت کرده برخی از روندهای فکری و تفاوت های دختران روس و دختران کشورهای دیگر اروپا را در یادداشتی در سایت خود شرح داده و سایت Psychojournal.ru  آن را بازنشر کرده است.

نگاه سنتی دختران روس به جایگاه زن در خانواده

نگاه سنتی به خانواده ، جایی که در آن زن “حافظ گرما و عشق” و مرد “نان آور” خانه است ، بیشتر از آنکه در فرهنگ اروپایی قابل لمس باشد در فرهنگی روسیه مشاهده می شود. اگر در روسیه تمایلات فمینیستی در دهه نود و دهه اول قرن 21 کاملاً رواج داشت ، اکنون بازگشت به مبانی “سنتی” در جامعه کاملا مشهود است.

در اروپا اغلب ازدواج های “برابر” اتفاق می افتد ، که در آن زن و مرد هر دو کسب درآمد دارند، و در دوران به اصطلاح “دسته گل و آب نبات” (یکی دو سال اول ازدواج) ، هرکسی هزینه های خودش را می پردازد.

راز آسمان پایتخت

دختران روس چگونه مردانی را به عنوان همسر می پسندند؟

حتی امروزه موفق ترین و با اراده ترین زنان در روسیه آرزوی مردی با “شانه های قوی” دارند ، اگرچه خودشان غالباً آنقدر قوی هستند که پیدا کردن شریک “همسطح” برای آنها دشوار است. بنابراین این تصویر جامع از “مرد ایده آل” در دیدگان یک زن روس چگونه است؟ باهوش، زیبا ، موفق ، قوی ، خود آگاه (اما نه بیش از حد) ، حساس (اما نه عاطفی) ، با فهم و ادراک (اما نه پرحرف) ، وفادار (اما نه حسود)، دست و دل باز، دلسوز و البته نان آوری که به شریک خود توجه کند و نه بخاطر زیبایی بیرونی بلکه بخاطر دنیای درونی زن او را دوست داشته باشد.

دو راهی ناخوشایند پیش روی دختران روس

با تشدید كنترل روابط و اصرار مردان برای رعایت الزامات ، زنان “قوی” روس یا تنها می‌شوند، یا منابع ارضاء نیازهای عاطفی خود را بین دوستان دختر ، حامیان خود و روانشناسان جستجو می‌كنند. در واقع در دنیای دختران امروز روسیه دشوار بتوان هم “قوی” بود و هم در عین حال عاطفی بود و در دنیای درونی خود را برای روابط عمیق با دیگری باز کرد.

درباره زنان روسیه بیشتر بخوانید:

آنها در چم و خم تجربیات خود به ین نتیجه می رسند که استفاده از شاخصه های کاملاً متفاوت شخصیتی، نیازهای خاصی را برآورده می کنیم اما نیازهای دیگر را سرکوب می کند. به طور مثال درجات بالای اعتماد به نفس، اغلب آنها را در رسیدن به درجات بالاتر شغلی کمک می کند اما ایجاد روابط عمیق و همراه با اعتماد با دیگری را دشوار می سازد.

تاکید بر نقش همسری دختران در روسیه

تفاوت دیگری که در رویکرد نهاد خانواده در اروپا و روسیه مشاهده می شود این است که در روسیه ، یک دختر اغلب به طور سنتی پرورش می یابد تا همسری خوب (زیبا ، خانه دار و مادر) شود. در همین زمان ، در اروپا ، از زمان کودکی ، بیشتر گفتگوها درباره هدف حرفه ای و شغلی نوجوان و بدون اشاره به جنسیت آنها صورت می گیرد.

دختران روس از نظر شخصیت قوی تر از همتایان اروپایی خود هستند

همچنین  به باور من  وقایع مختلف تاریخی جهانی بر شکل گیری ذهنیت به طور کلی و تفاوت های جنسیتی به طور خاص تأثیر می گذارد و این امر در مورد دختران روس کاملا مشهود است. بنابراین ، در جنگ جهانی دوم ، وقتی بیشتر مردان به جبهه می رفتند ، زنان مجبور بودند وظایف “مرد” را به عهده بگیرند ، رئیس خانواده شوند ، اراده ، قدرت ، عزت و شجاعت خود را نشان دهند. آیا می توانیم از این نتیجه بگیریم که یک دختر از طبقه متوسط ​​روسیه امروز نسبت به یک دختر اروپایی از نظر شخصیتی قوی تر، محکم تر، تحمل پذیرتر است؟ فکر می کنم که امکان این نتیجه گیری وجود دارد.

بالا بودن توقعات دختران روس از مردان ایده آل خود

یکی دیگر از عواملی که رویکردهای زنان روس و زنان اروپایی را به صورت معناداری متمایز می کند ، سطح بالای توقعات و الزامات زنان روس است. واضح ترین توضیح در این باره این است که لیست خواسته های مربوط به این پرسش که “یک مرد ایده آل چگونه باید باشد ” در میان دختران  روس واقعاً طولانی است.

البته در عمل ، به طور متناقض ، دختران روس آماده تحمل مشکلات و سختی های بسیار بیشتری در روابط خود ، به عنوان مثال بر خلاف زنان فرانسوی ، هستند که این یکی از دلایلی است که زنان روس را ،علاوه بر زیبایی، در دید مردان خارجی نسبت به زنان هموطن خود متمایز می کند.

تناقض دیگر این روند این است که یک دختر روس اغلب خود را به عنوان یک شی پرستیدنی قلمداد می کند ، در حالی که زنان اروپایی غالباً بیشتر تمایل دارند که روی روابط  بطور کلی و بر روی توسعه فردی خودشان به طور ویژه کار کنند.

روند رو به رشد امتناع دختران روس از ازدواج

روند دیگری که طی پنج سال گذشته شاهد آن هستم این است که در روسیه نیز همچون اروپا بسیاری از دختران از بنیادهای خانوادگی و ازدواج امتناع می کنند. اگر نسل پدربزرگ و مادربزرگ های روس یک بار و برای کل زندگی ازدواج می کردند ، اکنون افکار عمومی غالب بر جامعه این است که اگرچه ظاهرا می گویند ازدواج قبل از سن مشخصی ضروری است اما با گذشت زمان افراد بیشتری را شاهد هستیم که منبع لازم برای یک زندگی راحت را پیدا می کنند و خود را با شخص دیگری پیوند نمی دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

18 دیدگاه برای “تفاوت های جالب دختران روس با سایر دختران اروپا

    • امیرحسین گفته:

      داداش منم میخام. من یه مدرک پزشک عمومی هم دارم( خدا قبول کنه دکترم خیر سرم). وعده ما مسکو😂

  1. نگین گفته:

    منم دقیقا مثل دختران روس هستم پدرم من را فردی بسیار مستقل و قوی بار اورده است، هم دکتری تخصصی دارم هم شغل هم زیبایی زیاد و از لحاظ ظاهری هم شبیه زنان روسی هستم چون اجدادم گرجستانی هستند که به ایران مهاجرت کردند بعد از جدایی گرجستان از ایران توسط روسیه، من که هیچکس را همسطح خود نمیابم و دلم میخواهد با یک مرد خوشگل و قدبلند روسی ازدواج کنم.

    • علی گفته:

      چه آدمای کیوتی!
      والله دخترای ایرانی از هر لحاظ افراطی هستن. یه عده طرفدار دو آتیشه فرهنگ غربن عده‌ی دیگه کل زندگیشون اسلامه. و کلاً فرهنگ و اصالت خودشون رو باختن. به نظرم دختران روس و چرکس فرهنگ بسیار بهتری دارن. زیبا ترم هستن
      البته حالا این نظر منه

    • يونس سليماني فر گفته:

      خب پاشوبروروسیه توایران مردروسی پیدانمیشه من خودم گرجستان رفتم خیلی زیباس حیفه اومدیدایران

    • سید گفته:

      فکر کنم چنین مردی نه در روسیه بلکه در ایران پیدا بشه.البته خودشیفتگی هم در روس ها به وفور دیده میشه.

    • تمنا گفته:

      خانم خودشیفته ی نگین مگه خودت به خودت بگی خوشگل اما بدون گرجستان جز ایران بوده بعدم گرجستانی بودن ب معنی زیبایی نیست من هرچی دختر گرجستانی دیدم خیلی خشن و مردونه بودن تو دانشگاهمون
      دخترا ایرانی زبانزدن حالا درسته عمل رایج شده بینشون اما اونقد خوشگلن که شدن سوال اول خارجیا از گوگل
      اگ اینطوره منم هر وقت میرم خیابون هرچی آدمه محو قیافم میشن شما خودت از خودت راضی والله من نگاها آزارم میده اما ادعایی ندارم و آرزومه با یک مرد ایرانی اصیل ازدواج کنم شمام برو پی لیاقتت یه مرد خشک و خشن گرج

  2. سید گفته:

    نمی دونم منبع این حرف ها رو ولی من مدتی در خارج کشور زنان روس رو دیدم و چیز هایی که در مورد دیدگاه سمتی گفتید رو درونشون ندیدم

  3. محسن گفته:

    بابام ازدواج یعنی چی من الان دارم کیف دنیا رو تو مجردی میکنم حیف نیست با ازدواج خودتون رو محدود کنید من به نصف کل اهداف از 40 تاش رسیدم یعنی از 17 سالگی فقط به دنبال اهدافم میدویدم الانم 24 سالمه زندگی فقط هدفه نه اهدافی که لذتش تو ظاهر و اندام فلان دختر باشه یا غیره خودمم تو همین روسیه دارم الان درس میخوم تو دانشگاه لومونسف مسکو باور کنید من تو اینجا هیچ دختری با این مشخصات زیبایی ندیدم ایران خودمون عشقه به خصوص دخترای آذری.

    • سالار گفته:

      سلام داداش خوبی میشه شماره یا آیدی بدی من چندتا سوال داشتم راجب دانشگاه های روسیه لطفا جوابمو یکم سریع بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز