ماریا شاراپووا در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران روسیه

ماریا شاراپووا را تنیسور بدانیم یا ملکه تبلیغاتی، به هر حال این زن ورزشکار روس در رده بندی 10 ورزشکار پردرآمد روسیه طی یک دهه گذشته در مکان نخست قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس به نقل از فوربس، اگر اتهام دوپینگ در سال 2016 اتفاق نیافتاده بود اختلاف ماریا شاراپووا با دیگر افراد لیست 10 ورزشکار پردرآمد روسیه بیشتر هم می‌شد. به لطف حمایت‌های آژانس تأثیرگذار IMG این دختر با استعداد و زیبای روس هم اکنون به ملکه بی‌بدیل بازاریابی تبدیل شده و مورد درخواست برندهای جهانی است.

فوربس درآمد دوران حرفه‌ای شاراپووا را 325 میلیون دلار تخمین زده که 38.8 میلیون دلار از آن در یک دعوای حقوقی به دست آمده و مابقی آن با قراردادهای تبلیغاتی کسب شده است.

شش رتبه بعدی موجود در لیست Forbes در اختیار بازیکنان لیگ هاکی قرار دارد. از نظر متوسط حقوق دریافتی، پرداختی‌ها در NHL نسبت به دیگر لیگ‌های حرفه‌ای آمریکایی پایین‌تر است ، اما ستاره‌های این لیگ هم سالانه بیش از 10 میلیون دلار دریافت می‌کنند.

آریاک سفر

تیموفی مازگوف از رشته بسکتبال نیز در این لیست 10 نفره قرار گرفته است. وی که با موفقیت به لیگ NBA منتقل شد با تیم کلیولند به قهرمانی رسید و سپس قرارداد بزرگی با تیم لیکرس امضا کرد.

در ادامه شاهد حضور دو ورزشکار از رشته فوتبال در این لیست هستیم؛ یوری ژیرکوف و آندری آرشاوین. این دو نفر بیش از هر چیز به لطف اینکه بخشی از دوران حرفه ای خود را به بازی در باشگاه‌های اروپایی مشغول شدند و درآمد بالاتری نسبت به باشگاه‌های روسی داشتند، توانستند خود را در بین دیگر پردرآمدترین ورزشکاران روسی دهه اخیر قرار دهند.

نحوه محاسبه درآمد ورزشکاران در فوربس

این داده‌ها بر اساس درآمد حاصل از قراردادهای حرفه‌ای ، جایزه‌های دریافتی در مسابقات ، پاداش و معاملات حامی مالی طی سال های 2010-2019 در نظر گرفته شده‌اند. ارقام ارایه شده در این رتبه‌بندی ، تخمین‌های Forbes است ، به استثنای پرداخت مالیات ، کسر مبالغ به مدیربرنامه‌ها و درآمد حاصل از اموری که مربوط به فعالیت‌های ورزشی نیست.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ماریا شاراپووا در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز